Mer bloggande

Glömde ju berätta att vi bokat resa till Malmö! 19/7 kommer vi ner och vi stannar till 1/8 så två veckor minus en dag =D
Lite längre än vanligt så vi verkligen får umgås med släkt och vänner utan alltför mycket stress. Vi åker tåg och det blir bara jag och barnen för pappa F har tänkt jobba hela sommaren... Jag fick biljetterna till 932kr så det var ett riktigt bra pris!
 

 
Kom att tänka på en sak som gör mig riktigt irriterad när det gäller förskolepersonal. Alla dessa 12-dagar som de vill ha innan helgdagar. Och de säger alltid till typ två dagar innan och med vädjande blick undrar om vi kan hämta barnen redan vid 12. Man känner sig som värsta boven när man säger nej jag har skola/jobb och hämtar på samma tid som vanligt. Räcker det inte liksom att vi sedan är lediga flera dagar i sträck?! Varför måste man sluta 12 dagen innan en helgdag? Kan någon ge mig en vettig förklaring? =)
 
En annan sak som jag tänkt på nu runt valet och det parti man röstar på. Varför vill vissa (inte alla) inte avslöja vilket parti de röstar på? Känns som om de har något att dölja hmm
Har aldrig träffat en från rödgröna sidan som inte vågat säga rakt ut vem de röstar på. Har inte ni märkt det också? Eller har jag helt fel uppfattning? =D
 
Nu lämnar jag er med dessa djupa tankar haha

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

gött mos, då har jag semester hela den perioden :)

trams det där med att inte säga något.. jag menar.. alla partier man kunde rösta på är godkända av svenska staten, så det finns inget förbjudet med att rösta på dem, så jag hajar det inte. Själv blev det Moderaterna (så klart, cash is king) men hade jag röstat SD hade jag sagt det, who gives a fuck. Har folk någon åsikt om vad jag röstar så är det ju deras bizznizz, inte min. Samma som jävla tramsande med att hyssh-hyssha med sin lön... om det inte är ett privat företag så är det en offentlig handling...

Svar: Gött då kan våra pågar leka extra mycket =)
Haha, ja det är tramsigt att inte våga berätta vem men röstar på och lite scary på något sätt. Vad är det de döljer?
Ja, lön är ett känsligt ämne här i Sverige och inget man går runt och talar öppet om men frågar någon så svarar jag. =)
Chetti

2014-05-27 @ 08:27:46
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Här jobbar förskolepersonalen från kl. 6.30-17.00 oavsett dag. Varför skulle de behöva ta helg tidigare än andra? De har väl betalt för sitt jobb som alla andra! Jag förstår att du är irriterad. Här i Finland röstade jag på Svenska folkpartiet. Jag är stolt finlandssvensk. Hoppas ni får en bra skåneresa. Vad duktigt du kämpar på med dieten. Kram

Svar: Ja, det är ju det jag inte förstår hihi =) Men nu har jag förstått att det är "hitte på" alltihopa.Jo, det kommer bli kul att åka ner och umgås med släkten. Ja, jag kämpar på varje dag, inte lätt men jag är sjukt motiverad och vill få bort kilona och de ska stanna borta denna gång. Kram
Chetti

2014-05-27 @ 22:38:46
Postat av: Jan

Grattis till alla studieframgångar!

Det där med förskolans tidigare tider är bara trams, de har ingen rätt att begära något sådant, vanliga öppettider gäller alla dagar, allt enligt lagen!

Kul att du kommer ned till framsidan i sommar!

Jag röstar rött - blodrött - med hjärtat!

Svar: Tackar =D
Ok, ja du av alla borde ju veta efter alla dina år i förskolevärlden. Ja, men då vet jag att det är något som de bara hittat på "12-dagar" existerar inte hmm mycket bra att veta =)

Ja, vi ses i sommar! Låter bra att du röstar rött!
Chetti

2014-05-29 @ 09:39:50
URL: http://ordskalv.blogg.se
Postat av: Ingela

Två kommentarer från mig. Tolvdagar har jag aldrig hört talas om. Förr var det så av tradition på kommunen att dag före helgdag var det möjligt att flexa ut, men det är knappt någon som gör det längre utan jobbar som vanligt.

Det här med att man inte vill berätta vilket parti man röstar på har inget att göra med rött/grönt/blått/ytterkant. De personerna som inte vill yppa sitt parti är snarare någon som är rädd för att sticka ut o bli ifrågasatt. Någon som inte vill ha sin partitillhörighet kopplad till sin identitet. Eftersom jag såg ditt inlägg på fb och själv inte heller valde att svara så anar jag vem du tänker på. Vederbörande röstar rött eller gjorde åtminstone i förra valet. Även om man inte skulle kunna tro det. Men jag tror att det är svårt att sudda ut din uppväxt och att den präglar starkt din identitet. Om du inte blir egenföretagare som E förstås, då är det egotripp som gäller ;-)

Svar: Idag frågade de om torsdag, om vi kunde hämta vid 12 eftersom "det är en sådan där dag igen"... Nej, han ska gå samma tid som vanligt.
Jag tycker det är löjligt i alla fall att man inte kan stå för det man röstar för. Det säger mycket om personens värderingar vilket parti man röstar på. Och det är väl bara kul att förklara sin ståndpunkt och få till en diskussion med oliksinnade =)
Chetti

2014-06-02 @ 06:43:57
URL: http://ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0