skolan...

 
Det är faktiskt skönt att bara blogga en dag i veckan men det blir ju tråkigt för er läsare. Sedan så glömmer jag hälften av vad som har hänt i veckan =D
Men men så får det vara för tillfället.
 
Jag fick högsta betyg på min praktik och min hemtenta i vårdvetenskap. VG på båda och fina lovord
 
"Mycket bra hemexamination med väl bearbetade referenser.

Genusupggiften mycket bra beskriven.

Du har erhållit betyget Väl godkänd i VFU."
 
Det kändes bra! För det är ju egentligen praktiken som är viktigast att man får högt betyg på för det är där det gäller när vi väl är färdiga.
 

Vi har haft två uppgifter som skulle bearbetas och sammanställas i grupper. Men jag gillar verkligen inte grupparbeten. Några har inställningen "vi gör klart snabbt så vi kan gå hem" och sådan är inte jag! Jag vill göra allt ordentligt även de mindre viktiga sakerna. Men såklart blir jag inte nöjd, jag är en sådan person som raderar, skriver om, funderar m.m. innan jag blir nöjd och  jag skickar in. Här blev det slafsigt gjort och jag gillar inte när folk inte är engagerade och vill göra saker ordentligt... Men men vi fick godkänt på ena uppgiften och den andra uppgiften ska in om två veckor så där har vi tid att fixa till så vi (jag) blir nöjd.
 
I veckan har Henry slagits som så många ggr förut men denna gång hade han verkligen slagit en kille i klassen med rejäla smällar i ryggen. Han hade så ont, mamman fick ta honom till läkare för vad vi tror är röntgen. Men de är kompisar och Henry har sagt förlåt. Killen har varit i skolan efter händelsen och inte behövt vara hemma. Jag har så ont i magen och känner mig så dålig att min son kan göra en sådan sak... Slå någon annan med uppsåt att skada =( 
Vi har pratat med honom, skolan har pratat med honom och han vet att han gjort fel. Han säger att han inte kan kontrollera sig när han blir arg. Men det måste han ju lära sig! Det är mycket småfighter i skolan mellan killarna och det är tråkigt.
Hemma slåss inte Henry och vi tycker det mesta funkar bra. Han lyder tillsägelser oftast och vi kan lita på honom. Det är även mycket bättre mellan honom och Alicia. Så att han beter sig såhär i skolan är mycket tråkigt... =(
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0