Guten abend

Dags för ett inlägg kände jag. Vad har hänt sedan sist?
 
Första snön föll i veckan men nu är det borta och vi har 9-10 grader varmt igen
 
 
Förra veckan bestod av fyra dagar hemma insjunken i studier. Mycket intensivt men jag har lärt mig massor. En dag åkte jag till skolan för ett seminarium. På lördagen var det så dags för den stora tentan i vårdvetenskap, medicinsk vetenskap och farmakologi. Det kändes helt ok efteråt, jag svarade på allt mycket utförligt och försökte få med allt jag kom på. Hoppas nu på att få godkänt men jag vet att jag gjorde vad jag kunde.
 
Mindmaps...

Söndagen bestod av städ ochtvätt för det är något som försummas när man pluggar... Det var ju Farsdag också så Felix fick lite smått och gott av oss, strumpor, boxershorts och t-shirts sådant som han aldrig köper själv men behöver =D Annars var det ett sparsamt firande.
 
but first let me take a selfie

Idag började vår nästa kurs denna termin, V32 och den heter Verksamhetsförlagd utbildning, somatisk vård. Vi var i skolan hela dagen för nformation och en föreläsning i pre, per och postoperativ vård. Nu kör praktiken igång på riktigt. Vi börjar imorgon men min SSK är ledig så jag börjar på onsdag så det blir bara två dagar denna -.veckan och som kompensation jobbar jag 5 dagar nästa vecka. Tiderna kommer vara 7-15.30 eller 13.00-21.30. Problemet är morgonen, jag hinner inte lämna och hinna vara på plats till 7... F börjar ju 5/6 varje dag.
Alicia är för liten för att lämna och ha det ansvaret även om det bara rör sig om en kvart innan hon kan lämna på förskolan som öppnar 6.30. F har bett om att få byta arbetstider dessa 5 veckor men vi får se om det går. Annars får han vabba eller något, åååhhh jobbig sits...
 
Så imorgon är jag ledig mitt i veckan, och det känns helt otroligt! Jag ska gå och shoppa lite tänkte jag, behöver skor, kofta och lite annat roligt.
 
måndagmorgon, svårväckta =)
 
Filmer jag sett i helgen
 
En bra thriller med bara "black americans" vilket är ovanligt. Den var bra! Forest Whitaker spelade så sjukt bra.
 
The seasoning house. En ovanlig thriller, den var inte superbra men klart sevärd om man gillar blod och lidande.
 
Ha det bra nu allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej! Tycker det är jättekul att följa din blogg då jag själv är nybliven ssk-student! Hade dock varit ääännu roligare om du uppdaterade oftare haha, me nförstår att det är mycket.
Hur lång praktik är det denna gången o hur känns det? :)

Svar: Hej!Vad roligt att du följer min blogg. Jag skulle också vilja skriva oftare men tiden räcker inte till nästan =(
Det är 5 veckors praktik denna gång. Det känns jättebra! Jag börjar känna mig varm i kläderna nu och min handledare låter mig göra mycket. Det känns som hon har förtroende för mig och det är ju positivt! Men tyvärr har jag inte fått ta blodprov eller sätta PVK än. Men 3 veckor kvar så något tillfälle borde dyka upp. Men vitala parametrar, stick i fingret, sprutor, administrera läkemedel, ankomstsamtal, journalföring och rapportering vid skiftbyten har jag fått göra och allt det känns bra!
Vilken skola läser du på?
Chetti

2014-11-21 @ 14:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0