Söndagslunk

Jag glömde nog berätta i förra inlägget att min äldsta syster Monika och hennes Rolf var hos oss och hälsade på förra veckan. Det var roligt att få besök av släkt, saknar mina syskon, syskonbarn och mamma väldigt mycket speciellt om helgerna. Vi kunde träffas oftare och mer spontant.
 
I veckan har vi varit och köpt vinterskor åt barnen, på Skopunkten. Jag vet att de inte har bästa kvaliteten men skorna håller ändå bara en säsong. Så 3 par vinterskor för drygt 600kr tycker jag är toppen!
 
Jag var hemma och pluggade i måndags och tisdags plus vabbade. Samuel har varit hemma några dagar/vecka i 4 veckor nu... Förkyld och hostig och det liksom kommer och går =(
Hösten är alltid värst för oss speciellt när barnen går/gick på förskola... Det är mitt pluggande som drabbas men jag pluggar trots han är hemma men det känns distraherande såklart...
 
Onsdag-fredag har vi varit på Södersjukhuset och vi har fått öva på praktiska saker som omläggning av CVK(central venkateter), venprov, PVK (perifer venkateter), blodinfusion och steril metod vid såromläggning. Det har varit skitkul! Mycket att hålla reda på och lätt att göra fel men övning ger färdighet. I december har vi examination i praktiska övningar som insättning av kateter samt omläggning av CVK. Så under VFU (praktiken) får vi öva på detta, på riktigt =D
 
I fredags hade vi Halloweenfest. Barnens kompisar kom över och två vänner till mig. Vi klädde ut oss, åt Halloweenig mat och åt en massa skit =D
Barnen gick trick or treat och de fick ihop en del men de flesta stänger snabbt dörren och är riktigt tråkiga!! Ingen kom till oss och trick och treatade, boring people haha.
 
 

Anna och D sov över hos oss så det var roligt! Mindre roligt var att jag somnade 22 när jag nattade Samuel och sov till 09.00 nästa morgon...
Lördagen bestod av veckohandling, tvätt, lite städ och det enorma diskberget och på kvällen såg jag en rolig film
 
22 Jump street
 
Idag, söndag har jag börjat plugga på riktigt inför tentan på lördag. Jag ska ta några sjukdomar m.m. per dag, läsa, mindmapa och göra gamla tentafrågor/instuderingsfrågor. På fredag ska jag köra igenom allt en gång och sedan bör jag känna mig redo... Tentan är nästa lördag 14-17 så ni får gärna hålla tummarna åt mig då!!
Och nästa vecka börjar min praktik, nervöst men skitkul! Har inte hört av min praktikplats så måste ringa de imorgon. Vill ju ha schemat och kunna planera hur vi sak göra med lämningen av Henry och Samuel...
 
4 veckor läskfri men tyvärr så klarar jag inte att hålla en bra kost och träning, är besviken på mig själv...
 
ha det gott
 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

coola grajor.. när ni flyttat ner till skåne så ska vi anordna dessa tillsammans :)

Svar: mmm =D
Chetti

2014-11-03 @ 08:32:11
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: annaadidas

Det var riktigt trevligt och tack än en gång för trevligt sällskap och god mat å dricka :-)

Svar: Tack för att ni kom =D
Chetti

2014-11-04 @ 12:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0