Hmm vad har hänt sedan sist då?

 
Förra helgen åkte ju jag och Alicia och shoppade vinterkläder och fick rejäla rabatter som vanligt, 25% på alla vinterkläder på KappAhl tackar vi för =D
 
I veckan har jag pluggat måndag, tisdag och fredag inför tentan. På onsdagen hade vi ett seminarium i klinisk nutrition och det gick bra! På torsdagen träffades vi i basgruppen.
I fredags åkte jag och tog ett blodprov för att se om in kropp accepterat Hepatit B vaccinet. Hoppas det för annars måste jag åka in igen för ännu en spruta...
I onsdags hade barnen höstkonsert på skolan och det var ett trevligt avbrott i vardagen!
 
Tre veckor utan Cola Zero och det trodde jag aldrig att det skulle gå så bra att avstå från detta underbara gift! Men det känns great och så sparar vi pengar på det dessutom =)
Mitt nästa steg med kosten gick åt helvete redan första dagen =( Jag är motiverad men jag vet inte varför mitt sug på gott bara tar över min hjärna och min kropp, bästa hade varit om jag spärrades in och avgiftades alternativt hittade ett substitut som var tillräckligt bra och nyttigt för att ersätta sockret/fettet... Men men skam den som ger sig! Vägde mig igår och jag vägde .... vilket är alldeles för mycket såklart. Nu kör jag igång igen med träning varannan dag och samtidigt skärper kosten. Nu ska jag få in godare vanor en gång för alla!
 
Träffade på en blöt kanin under ett bord.

I helgen har jag rensat lite lådor och rensat igenom hela Alicias rum och slängt en massa skräp. Nu är det ordning och reda därinne. Vi har varit ute och lekt i regn och rusk så nu är Samuel såklart förkyld igen, han har varit hemma någon dag varje vecka de senaste 3 veckorna vilket är förödande för mitt pluggande. Denna vecka måste jag bara plugga och nästa vecka är det slutspurten som gäller!
 
Jag har köpt en massa rolig mat, godis och chips till fredagens Halloweenfest. De har superroliga grejer på Lidl, billigt dessutom! Alicia har köpt speciella vampyrtänder från USA (349kr på Partyland..) som hon är så stolt över.
Inför Halloweendiskot på skolan.
 
Coola uppblåsbara plastfigurer från Lidl, 20kr styck. Fanns även spindlar, fladdermöss m.m.
 
Bokade Malmöresa inför julen och för någon vecka sedan blev det under 1000kr men nu blev det 1368kr... Får se till att boka tidigare nästa gång...
 
Jag har kollat på flera avsnitt av "En unge i minuten" på Youtube nu i helgen och åhh vad jag längtar efter att fortsätta min väg fram till mitt mål barnmorska! Jag känner verkligen det där kallet som präster känner haha men mer åt hållet att stötta och hjälpa kvinnor innan, under och efter sin förlossning. Men med små små steg på vägen och en enorm vilja så ska det stå legitimerad barnmorska på min bricka en dag =D
 
Nästa vecka ska vi vara på Södersjukhuset i 3 dagar och lära oss ren och steril metod, venprovtagning, omläggning av CVK, PVK och blod och det ska bli sjukt kul! Äntligen ska vi får börja sticka folk haha =D
 
Ni får ha en fin vecka gott folk, höstlov här men bara för Alicia för vi andra ska vara på förskola, fritids och skola. Och så har vi Halloweenfesten på fredag som ska bli jättekul! Vi ska alla klä ut oss så bilder kommer upp på bloggen senare och på Insta =D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0