En vecka kvar...

till jullovet 😄


FjĂ€rde praktikveckan flöt pĂ„ bra och i tisdags var det mittbedömning. Inga konstigheter, vi bestĂ€mde att jag ska slĂ€ppas mer och ta över liksom och det har jag gjort nu. Det Ă€r mycket roligare att ta ansvar o kĂ€nna att man arbetar pĂ„ riktigt. Slutbedömningen gör jag och handledaren nĂ€sta vecka. 

Vi har en hemtenta som jag inte riktigt förstÄr och det kÀnns jobbigt. Jag har börjat skriva men det kÀnns som med c-uppsatsen att jag kastar mig ut för ett stup. Och den som har skrivit/rÀttar tentan Àr min hÄrda handledare frÄn c-uppsatsen. Ironiskt eller vad? Jag kommer göra ett gott försök o hoppas pÄ det bÀsta, annars fÄr hon förklara för mig vad hon menar. Jobbig kÀnsla bara...


Lucia pĂ„ förskolan igĂ„r o jag hade helt glömt att fixa klĂ€der. SĂ„ jag fick improvisera, röda strumpor, blĂ„a tights, ett rött spidermanlinne o en tomtemössa. 😄 TyvĂ€rr missade jag det dĂ„ jag jobbade. 

Imorgon fyller Henry 10Ă„r och vi ska ha kalas. En massa barn kommer hit och det ska bli kul! 
Annars blir det en hemmahelg som inkluderar storstÀdning.

Julklappar har jag börjat bestĂ€lla pĂ„ nĂ€tet, fantastiskt! Men sista veckan innan jul ska jag ut o jaga de sista. Vi har sjukt lite pengar o jag fĂ„r bara 7000kr i december... Trött pĂ„ att aldrig gĂ„ framĂ„t, bara stĂ„r o stampar i en dĂ„lig ekonomi Ă„r ut och Ă„r in. Vi hoppas det vĂ€nder 2016 dĂ„ jag fĂ„r jobb (hoppas jag) och F byter yrkesbana (har sagt upp sig o ska satsa pĂ„ annat). 

Ni fĂ„r ha en fin helg o tredje advent!! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0