Skolveckan

Denna vecka ska vi arbeta med vårt grupparbete samt ha samtalsträning. Jag skickade in min reflektion igår, den som gällde vårt samtal som sjuksköterska och patient och fick den godkänd idag!
 
Vi var hos tandläkaren igår med Henry och trots att vi varit så noga och borstat, fluxat och allt så hade han ändå 2 små hål som bör lagas...
 
 
 
Vi har fått reda på våra praktikplatser och jag har hamnat på avdelning 56 på Södersjukhuset. Det är en kirurgisk avdelning som har hand om patienter som har eller ska opereras för sjukdomar i övre mag- och tarmkanalen, till exempel i magsäcken, gallblåsan eller bukspottskörteln. Vi ska få vara med på en operation också. Vi kommer ha ansvar för 1-2 patienter själva och allt vad det innebär! Större ansvar men väldigt kul!
Det enda negativa är resvägen men F har tagit semester hela mars så de första 4 veckorna behöver jag inte bryr mig om hämtning och lämning.
 
Nu ska jag åka till skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0