Fjärde veckan

Fjärde arbetsveckan är till ända och nu är det bara två veckor kvar innan ledigheten. Och två veckor kvar i yrket som brevbärare. 
Det Citymail som en gång var kommer aldrig att bli detsamma. Citymail genomgår något som heter centralisering vilket innebär att den tjänst jag har idag blir ett minne blott och nya tjänster antingen som delare av post hela dagen eller att sortera post hela dagen bara kommer att finnas kvar. Jag säger bara en sak: jag är glad att jag slipper välja och att min tid hos Citymail lider mot sitt slut.  



Imorse vid 06.00 hade vi redan 20grader. Sommarvärmen är här wihoo och det är ett nöje att dela post. 

I lördags med arbetskompisarna 😄😂



Lite pepp för alla oss som kämpar

Vi som är socker/fettöverätare vet vad detta betyder!

I helgen blir det troligen strandhäng eller något annat kul! 

Om två veckor drar vi till Skåne och det ska bli kul! Och för första gången på 16år åker jag med intentionen att även där fortsätta på mitt nya liv med träning/kosten. Skåne är min akilleshäl, mitt Sodom och Gomorra och det som alltid sätter igång sockerdemonen/överätandet. Sedan fortsätter det i månader och så går jag upp allt jag gått ner och lite till. Det kommer att vara en prövning men jag ska klara det! Min sockerdemon och min övervikt tar inte semester så det gäller att vara på sin vakt.

Jag kommer inte vara smal i sommar men en bit på vägen i alla fall. Nästa sommar då jävlar 😂😂

Ha en jättefin helg! Och njut av värmen 


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

om du vill så träna med mig måndag, onsdag och fredag de veckorna du är här.... och det är bara att ge fan i ätandet.... FIGHT THE FAT!!!

Svar: Vet inte om jag kan hålla ditt tempo hahaha =D
Chetti

2015-07-04 @ 11:06:49
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

ja men jag kan säkert smyga in dig på gymmet ju, och där tränar du så klart det du känner för att träna... jag springer/powerwalkar och cross-trainar... men ja haha, jag slaktar när jag tränar hehe....

Svar: Ja, jag hänger gärna på om det passar in i planeringen =)Om mamma kan vara med alla barnen och så. Tränar gärna på morgonen.
Vi umgås gärna med er på lördagarna också hehehe så vi får äta gott tillsammans också =)
Chetti

2015-07-06 @ 23:02:39
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

gymmet har sepe-öppettider nu på sommaren, och jag har ingen semester, så jag tränar cirka 17.30 måndag och onsdag och fredagen går jag hem vid lunch och tränar och sen jobbar igen...

lördagarna... vilka är det? för vi har bokat upp varenda en att göra grejer på för barnens skull, men iofs så kan man ju hänga på kvällen om ni nu inte hänger med, vi vet inte exakt när ni är här?

Svar: Jag tror jag joggar/powerwalkar runt på kroksbäck/Pildammarna på morgonen på "mina träningsdagar" isåfall =)
Vi är nere 19/7-2/8 så det blir två lördagar, den 26:e juli och den 1:a augusti. Hade varit kul att hitta på något ihop om det nu går rent transportmässigt för oss.
Chetti

2015-07-06 @ 23:27:07
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

den 26e har vi planerat röstånga marknad och den 1a Det stora blå i danmark... jaja men annars har man ju kvällen ju... det löser sig..

Svar: Jaja vi kan bara umgås på kvällen annars och spela spel/äta gott =)
Chetti

2015-07-07 @ 10:06:05
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0