4 veckor kvar

tills ledigheten drar igång!
 
Andra veckan på Citymail är över och denna vecka fick jag lära upp en person. Alltid kul med lite ansvar och andra uppgifter. Dessutom var det en kort vecka och jag är ledig fredag-söndag, lyxigt =D
 
 
 
Vi har världens bästa dotter. På torsdagen ringde förskolan vid 08.30 att Samuel spytt och Alicia hämtade honom och passade honom hela dagen. Han var inte sjuk, han har slemhosta och troligen har han hostat tills han kräkts slem... På fredagen ringde fritids vid 10.00 att Henry hade ont i magen och då gick Alicia och hämtade honom och så var de hemma själva tills jag slutade. Tänk vad skönt det är med stora barn och tur att hon har sommarlov. Jag får liksom typ ingenting om jag vabbar eftersom jag inte har någon inkomst.
 
Sjunde veckan utan onyttigt söndag-fredag plus träning 5ggr/vecka och nu börjar det sätta sig i ryggmärgen. Visst är jag sugen när det plötsligt dyker upp goda kanellängder på jobbet men jag åt inget. Det är bara att fortsätta kriga och vetskapen att jag får äta på lördagar gör det hela mycket lättare. Jag är nära mitt första delmål och det hade varit kul om jag lyckats nå det till imorgon. Men men vi får se.
Denna text är så peppande för mig de veckor det visat lite minus på vågen och de dagar jag känner mig fet och tjock när jag ser mig i spegeln...
 
Idag är det Midsommarafton men vi har bestämt oss för att inte fira det idag. Jag får ju inte äta något onyttigt och det känns liksom meningslöst då hahahaha. Så vi ska fira det ordentligt imorgon, det är ju Midsommardagen och det passar lika bra. Anna och Denise kommer över och vi ska äta god mat och njuta av gottigheter. Det blir grillspett med goda tillbehör och kladdkaka med glass/jordgubbar till efterrätt. Planen är att jag och Alicia först ska ha en mamma-dotterdag innan själva Midsommarfirandet men får se om det är möjligt...
Så dagen har istället bestått av träning, tvätt, veckohandling, genomrensning av några skåp i köket och resten av kvällen blir det film och välförtjänt vila.
 
 
Godkänd etikhemtenta i sista kursen. Nu väntar jag bara på resultatet på sista hemtentan vi gjorde.
 I lördags blev det mys på McDonalds =)
 
Såg filmen It Follows förra helgen och vilket skit!! Filmen lämnar en med mer frågor än svar och den känns helt meningslös... Längtar till Insidious 3, Sinister 2, I spit on your grave 3 och de lär bli grymma
 
Önskar er alla en riktigt härlig Midsommar! Här har det regnat hela dagen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0