Andra praktikveckan snart förbi

Och vart tar tiden vägen?

Det känns bra, mer och mer ansvar men alltid med uppbackning av SSK. Kateter, pvk, blodprov avklarade en gång, blanda antibiotika, näringsdropp, ge mediciner intravenöst och det känns mer naturligt med patienter och anhöriga. 

Känner mig som i en surrealistisk värld. Är det jag som är där? Är det jag som ska bli SSK? Världens bästa yrke och så tacksamt (oftast), vi behövs och det känns så bra att ha ett arbete som uppskattas av människor, meningsfullt. 
Det finns såklart många brister, lönen, arbetstiderna och samvetsstressen vilket innebär att man blur stressad av att inte hinna med patient på det sätt man vill. 

Igår fick jag vara med på en gastric sleeve.

Som att vara med på Greys anatomy och det var också helt surrealistiskt. 

Jobbar dag idag, sedan blir det helg och Samuels 3-årskalas imorgon.

Trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

Allahu Akbar

2015-03-13 @ 08:00:40
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0