Värken i mitt hjärta

 
 
Det brukar gå bra men ibland sköljer det över mig och det är saknaden efter mina syskon, syskonbarn och lilla mamma. Det blir som en blixt genom hjärtat, en värk som gnager och något som jag med alla medel försöka tränga bort.
 
När jag ser bilder från kalas och familjetillställningar så blir jag både glad och ledsen. En del av mig skulle vilja flytta ner nu direkt medan en annan del av mig trivs så sjukt bra häruppe. Stockholm är en underbar stad på alla sätt och vis och ger mig och mina barn möjligheter till bra skolor och karriär.
 
Jag får se om några år när jag är klar med skola och jobbat ett par år. F är inte lika positiv tyvärr men nu kommer han förhoppningsvis börja plugga om något år till Java utvecklare vilket är ett bristyrke och där det finns stor chans till arbete och kanske även i Malmö?!
 
Jaja, kanske får börja åka ner oftare och kanske själv? Då kanske saknaden blir lättare att hantera?
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingells

Jag vet hur det känns ❤️ Minns hur jobbig saknaden var när vi reste jorden runt o pappa var sjuk. Att vara så långt ifrån o inget kunna göra. Men jag njuter av att ha er här när vi väl ses! :D ja kom oftare, ibland själv o ibland alla ❤️

Svar: Mmm just att inte kunna hjälpa mamma är jobbigt. Vill följa med henne till läkare, hjälpa henne handla o hålla henne sällskap m.m.
Vi njuter oxå av att vara hos er och när ni är hos oss 😄
Chetti

2015-05-23 @ 00:56:15
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Stamp-E

jaja gör inte så stor deal av det... och rent ekonomiskt så får du ju hitta dig en egen affär att tigga utanför haha....

nä men skämt åsido, fast än t.ex. bussen tar lång tid är den sjuuukt billig. du har bra student-rabatter... du borde skriva upp dig på dom som förflyttar bilar i landet (sjuuukt bra när du bor i stockholm och ska till malmö vice/versa, sinnes många som behöver få bilar upp och ner, känner du inte till det så bara googla, det är svinsmart)

Svar: Tack för de ekonomiska tipsen 😊
Får se hur jag gör framöver, flyg är ju smidigast när jag åker själv o tror inte det är jättedyrt längre.
Chetti

2015-05-23 @ 08:54:49
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: mamma

Det är verkligen jobbigt att Du känner sådan saknad efter gemenskapen med syskonen och kalasträffarna. Du får ta skadan igen när ni kommer ned och några dagar hos Ingela kommer också att förgylla tillvaron. Det blir spännande med trippelfödelsedagskalas, barndop och gulla med Neo!

Svar: Jo vi ser verkligen framemot Skåneresan.
Saknaden sköljer över mig ibland men får försöka åka ner oftare bara 😊
Chetti

2015-05-23 @ 18:27:24
Postat av: anna

<3 förstår precis hur du känner det
kram

Svar: ❤️
Chetti

2015-05-25 @ 21:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0