Fyra veckor kvar

Första praktikveckan är över och jag kommer att ha världens bästa yrke när jag är klar 😄

Min handledare var sjuk två dagar så jag fick gå med andra först. Det tråkiga med denna praktikplatsen är att man ständigt är minst två personer hos patienten. Så denna vecka har jag mest gått bredvid och tittat på, saker jag egentligen kan...
Men nästa vecka kommer jag nog "ta över" och gå först och sköta patientkontakten och det vi ska göra. Så får min handledare gå bakom 😊. Jag känner mig ganska säker i min roll. 

Det är en jobbig praktikplats rent känslomässigt då de flesta är döende, extra jobbigt när patienten är 70-talist med små barn... 😔

Fyra veckor kvar på praktiken och till det efterlängtade jullovet!

Vår c-uppsats kom tillbaka en andra gång från läraren med några små ändringar som måste göras men sedan kan vi ladda upp den på nätet. Så vi gör det nästa vecka och självklart kommer jag länka till den när den är utlagd 😄

Jag börjar bli rädd för läkemedelsräkningens resultat som kommer nästa måndag... Usch känns plötsligt inte bra, kommer inte våga titta på mailet.

I helgen måste vi köpa vinterskor till barnen för nu har vi riktigt kallt och snö är på ingång 😁

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var har du praktik någonstans? Finns det inte möjlighet att få gå utan handledare längre fram? lycka till! /En annan ssk-student :)

Svar: ASIH Ersta, vi åker ju bil ut till patienterna och det kan jag som student inte göra själv. Men jag kan få gå före in till patienten och sköta det vi ska göra och så. Men SSK måste finnas med. På sjukhuset var det inte så, vi fick mer frihet och kunde vara ensamma med patienterna.
Chetti

2015-11-22 @ 12:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0