Host host

Jag har en sådan enerverande rethosta... Så igår gick jag till VC och fick dundermedicinen Cocillana utskriven. Jag har min första praktikdag idag, 13-21.45 och vill helst inte hosta patienterna rakt upp i ansiktet. Dessutom är de flesta av våra patienter döende och hosta är det minsta de behöver just nu...

Jag tycker hostan redan är bättre men morfinet i medicinen får mig illamående så får ta en mindre dos bara.

Igår var jag ledig och reviderade vår uppsats, nu är den inskickad på nytt så nu hoppas vi på ett permanent G så vi kan lägga upp den på nätet. Då får ni gärna gå in och läsa 😄

5 intensiva praktikveckor och två hemtentor till jullovet! Ska verkligen bli kul att praktisera men det blir intensivt då vi måste skriva två hemtentor under tiden. Det lär inte bli mycket ledighet...


Köpt hem en massa grejer för att boosta immunsystemet. Förutom detta så äter jag 4 frukter per dag samt grönsaker till varje måltid. Känner mig bättre faktiskt "ta i trä" 


I söndagskväll blev en man skjuten på öppen gata här i Norsborg... Känns oroväckande.

Det som hände i Paris är fruktansvärt och jag blir orolig och rädd. Var slår de till nästa gång? Vad ska/kan vi som land göra för att bekämpa terroristerna?




Kommentarer
Postat av: Stamp-E

mmm cocillana mmm...

p.s. den där bilden på alla burkarna, är den din?

Svar: Mmm men jag blir illamående av den 😣 men hostan är i princip borta 😄

Ja, det är min bild. Varför?
Chetti

2015-11-19 @ 07:50:52
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

såg bilden dagen innan i en tweet... jaja det är såna tider nu era pillertuggare

Svar: Men det var ju min tweet 😄
Chetti

2015-11-21 @ 09:16:01
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0