Fredagkväll thank God

I tisdags var jag och barnen på Skansen och sedan en lång runda i stan.
 
 
Igårkväll var det värsta arbetspasset hitintills, alltså det var helt sinnes! 9 patienter att ha ansvar för, varav 2 nya väldigt sjuka patienter där jag skulle skriva in en av dem. Läkarna drog i mig, anhöriga drog i mig och patienterna drog i mig, alla ville något till höger och vänster "sätt nål, koppla dropp, ta prover, skicka ner på röntgen m.m... Ingen av oss som arbetade igår hann sitta ner i 5 minuter och jag överdriver inte, ingen hann ta sin rast vilket betyder att ingen av oss varken åt eller drack. Jag åt inte en bit på 10 timmar!! Jag var nära att bryta ihop och inatt sov jag oroligt och hade en fruktansvärd magsmärta... Jag tog mig ändå till jobb idag och dagtid är vi mycket mer personal och visst har vi fullt upp men då har vi 4-5 patienter att ha ansvar över. Så idag var det lugnare men en sådan kväll som vi hade igår är inte humant varken för patienterna som jag inte kan garantera någon säkerhet för eller personalen som inte hinner ta sin matrast!
Dessutom blev jag stucken av en jäkla geting idag i vår egen matsal...
 
Jaja, nu tar jag en ledig helg för att ladda batterierna och komma med nya krafter nästa vecka!
 
 Hahaha, de är reggaen som får mig lugn till och från jobb, bästa <3
 
 
Hahaha, yup =D
 
Önskar en trevlig helg! Själv blir det lite shopping åt barnen, nya skor och så inför skolan. Och en jäkla massa slappande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0