trött i kropp och knopp

 
Helgen har varit mer än intensiv då jag jobbat fredag-måndag. Igårkväll hade jag ansvar för 9 patienter och ja det är tufft speciellt med våra patienter... Jag kan absolut inte garantera någon patientsäkerhet när det är så...
En patient blev riktigt sjuk inatt med hög feber, medveteandesänkt, en massa slem från sin track och jag blev så ledsen av att se hen. Jag är den patientens ansvariga sjuksköterska så jag kände mig dålig men jag vet ju att det inte är mitt fel. Det är någon infektion och jag hoppas så att hen återhämtar sig väl. Men jag fick lära mig använda sugsystemet och suga slem vilket var lärorikt. Jag fick även sätta kateter idag för första gången och det gick strålande och sedan har jag satt en pvk igår vilket också gick bra. PVK på våra patienter är svårt då deras kärl rullar, huden är elastisk och svår att hålla på plats m.m.
 
Imorgon, tisdag är jag ledig vilket är välbehövt och jag tänkte ta med barnen till Skansen. Älskar Skansen, det är en sådan mysig plats med alla nordiska djur, lekplats för barnen, fin natur och ja en behaglig plats helt enkelt.
 
Jag jobbar sedan onsdag-fredag och är ledig lördag/söndag =D
 
Sommaren börjar lida mot sitt slut och idag började Samuel på förskolan igen efter 4 veckors ledighet med pappa. Så idag fick Felix äntligen sova ut efter 4 veckors dålig sömn då han jobbat natt och ändå tagit hand om Samuel om dagarna...
 
Jag har inte sett någon film alls i helgen så abstinensen är enorm, ska försöka se en film ikväll. =)
 
Ha en fin vecka gott folk!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingells

Låter sjukt jobbigt för både dig o Felix 😩

Svar: mmm mest för F faktiskt men Samuel var ju tvungen att vara ledig också så han fick offra sig.
Chetti

2016-08-08 @ 23:19:46
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0