Måndag och ny vecka

Ibland önskar jag att jag kunde skriva precis vad jag ville här i bloggen men jag vet ju inte vem som läser... Sedan så är jag inte en sådan person som öppnar upp mig och blottar mitt innersta för vem som helst. Jag kan bara säga att helgen har varit väldigt jobbig emotionellt... 
 
Jag har fått många dåliga besked förra veckan och ja livet är inte en dans på rosor får man väl säga.
 
Men men ny vecka, nya tag och positiva tankar!
 
116 dagar till examen/ca 4 månader och det börjar bli nervöst över att komma ut i verkligheten. Jag pratade med R73 geriatriken, demensavdelning idag och blev inbokad på intervju nästa vecka. Så 4 inbokade intervjuer nu i februari, galet!!
Hon frågade om jag skulle på fler intervjuer eeehh ja 3 andra =) då sade hon att det verkligen är vår marknad hehehe.
 
 
 
Idag började jag min praktik nummer 3 av 5, på barnmorskemottagningen i Liljeholmen. Äntligen! Idag har vi fått klämma på magar, tagit prover och så. Men jag börjar på allvar fundera på om det inte är barnsjuksköterska jag ska bli ändå?! Som barnmorska är det mamman som mest är i fokus och visst det är otroligt roligt men som barnsjuksköterska är barnet mest i fokus. Jag är väldigt kluven måste jag erkänna men jag får se tiden an helt enkelt.
 
På torsdag är det dags för första intervjun på Neonatalen K78, iiiihhh. Ge mig tips och råd! Vad kan man säga som styrka? svaghet?
 
Nu ska vi strax åka till Alicias dans. jippie :/
 
Ha en bra vecka po er!
 
ps. jag vägde exakt samma igen i lördags, tre veckor i rad på samma vikt, skumt men bra =D

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

hehe jag brukar uppge samma saker där... det brukar låta bra,,,

Svar: Ok, jag drog till med något =)
Chetti

2016-02-16 @ 08:17:39
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

jaja det tar ett gäng intervjuer för att bli varm...

2016-02-19 @ 15:33:34
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0