Praktik 1 av 5 är över

Idag var sista dagen på praktiken på ortopeden på Huddinge sjukhus. Det har varit den bästa platsen hittills då vi fått vara så självständiga och haft suveräna handledare. Det var också roligt att vi bara var studenter och vi fick en bra inblick i vad alla gör, arbetsterapeut, fysioterapeut och läkare. Jag uppfyllde målen och blev därmed godkänd =D. Handledaren sade att han kände sig trygg och säker med mig från första dagen och att allt kommer gå bra i framtiden!
 
Vad händer hos Johnsons i helgen då??
 
Lördag: besiktning av Chryslern, Alicia ska söka in till vilka kommunala skolor som hon kan tänka sig gå på om hon inte kommer in på de privata skolorna som hon redan står i kö för.
Söndag: Hem till Anna och Denise och hälsa på, skriva lite på hemexaminationen och söka fler jobb. Lika bra att söka flera jobb så man inte lägger alla ägg i samma korg =D
 
Nästa vecka börjar praktik 2 av 5 och jag ska vara en vecka på Vårby BVC. Jag ser framemot att se hur barnsjuksköterskor arbetar och att få vara på andra sidan. Jag har ju gått många år till BVC med barnen. På måndag är vi halva dagen på introduktion i skolan och sedan ska jag vara på BVC vid 13:00. Det ligger 10 minuter med t-bana hemifrån oss så det är ett lagom avstånd =)
 
Tränade i måndags men sedan har det varit dåligt med det, ska köra något pass i helgen i alla fall. Jag äter bra och varierat, frukt och grönsaker men tyvärr har det även denna veckan slunkit ner sådant som bara skulle ner på lördagar... Besviken på mig själv... Hoppas att jag inte kommer börja gå upp nu igen utan hinner stoppa och kontrollera det innan det eskalerar. Jag tror eller intalar mig själv att det kommer bli lättare med träningsrutiner och att undvika sötsaker när jag börjar arbeta på riktigt och får normala rutiner. Som student så är det alltid nya saker varje vecka, nya tider, nya ställen, nya människor och då börjar hjärnan automatiskt jiddra på mig... Jaja, inga usäkter men försöker analysera vart det går fel,,,
 
Ha en trevlig helg nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0