Sjuksköterska check

Nu är jag sjuksköterska på riktigt!! Inte legitimerad än för det krävs att man skickar in lite blanketter och examensbevis och en avgift på 700kr. Jag gör det på måndag =).
 
Dagen var jätterolig! Först var vi på Alicia och Henrys avslutning. Henry slutade 4:an och Alicia 6:an och den skolan. Till hösten börjar Henry 5:an på samma skolan medan Alicia börjar 7:an och högstadiet på en hela annan skola. Samuel har två år kvar på sin förskola.
 
 
Jag åkte sedan till skolan för att få mitt examensbevis och mingla med klassen.
 
 
 

Jag och min Agata. Hon gav mig världens finaste örhängen, speciellt gjorda för oss som är allergiska mot allt...
 
 
Med vår favoritlärare Gail <3
 
Vid 14:00 var det dags för avslutning o Katarina Kyrka på Södermalm och där var släkt och vänner välkomna. Där fick vi vår fina brosch och blev Erstasystrar på riktigt =)
 
 
Sedan blev det mottagning hemma hos oss. Anna hade gjort fina och mycket goda smörgåstårtor
 
Jag fick vackra blommor
 
Pounds av min mamma (Vi ska till Wales nästa månad)
 Ibland är det de små presenterna som känns extra mycket i hjärtat. Min lillebror hade köpt en medaljong och skrivit "Jag är stolt över dig" <3
 
 

En fin champagne och ett frågespel om kroppen av min fina gamla arbetskamrat Tessan.
 
 Att min syster och Richard kom upp hit bara för min skull och för att de ville vara med på min examensdag betyder mer än alla presenter och gåvor man kan få. De är så fina båda två, verkligen hjärtat på rätt ställe <3 <3 <3
Men de hade ändå med en massa presenter, sängkläder, picknickfilt, örhängen och halsband, choklad och en gullig uggla.
 
Allt känns otroligt konstigt och overkligt! Jag kommer sakna mina vänner från skolan så mycket och det hjälper inte att de bor verkligen på andra sidan av Stockholm... Men vi ska träffas, vi ska ha tjejkvällar m.m.
Det känns overkligt att jag ska börja jobba på måndag! Nu kan jag inte gömma mig bakom att jag är student eller ha en handledare att luta sig mot... Nu är det jag som måste ta beslut m.m. hjälp hahaha Nej, men först ska jag ha 3-4 veckor introduktion med en sjuksköterska så jag förhoppningsvis får lite på fötterna, Hoppas så att det är trevliga människor där och en bra stämning!
 
Nu måste här ryttas upp för här looks like hell efter igår hahahaha Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

bra jobbat. japp det går undan när man vuxen-pluggar, men det går lika fort att komma in i jobbet ska du se, några veckor och sen kommer du flyga för fullt hehe..

2016-06-12 @ 10:23:43
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingells

Det var så härligt att dela dena dag med dig! Sann glädje! ❤️

Svar: Och det var helt underbart att ni var på plats ❤️
Chetti

2016-06-17 @ 20:33:24
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0