Måndag igen

Men jag var ledig idag så det var lugnt 😊. Jag var på utvecklingssamtal i Alicias skola, gick en powerwalk och vilade mig. Samuel, duracellkaninen, var också hemma för han är förkyld o hostig. Den killen är igång från morgon till kväll, helt otroligt och han sover inte ens middag...

Resten av veckan jobbar jag tisd-onsd, ledig torsdag o jobbar fredag-söndag. Känns helt ok!

Ville skriva om vikt, träning och kost men finns inte mycket positivt att säga. Sedan examensdagen har vikten gått spikrakt upp igen, jag äter skit varje dag och tränar inte.
Börjat med powerwalks igen i alla fall och äter frukt och grönsaker dagligen. Gör tappra försök dagligen till att hitta tillbaka till sundare vanor men jag kämpar i
motvind känner jag.
Ena delen av hjärnan säger fuck it, "några" kilos övervikt är väl inget och det ska vara gott att leva. Denna delen tycker ändå jag ser hyfsad ut trots bullmage o tjocka lår.
Andra delen av hjärnan vill sköta sig, träna, äta sunt och vara normalviktig. Denna delen hatar vad den ser i spegeln o hur kläderna sitter...
Jaja det återstår att se vilken del av hjärnan som är starkast denna gång, dag, vecka, månad, år

Ha en fin höstvecka gott folk


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

jag hittade min vinterjacka från när jag vägde 180 kilo och vips så var det inte så jobbigt att ha gått upp massor igen hahahahaahah (lite kvävt skratt ändå)

Svar: Mmm förstår känslan. Vi båda skulle nog behöva lobotomeras och slå ut den delen av hjärnan som styr suget/beroendet/missbrukandet (kalla det vad du vill).
Chetti

2016-10-11 @ 07:31:06
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Kan tänka mig att hypnos - om det finns på riktigt - kan fungera men jag vågar inte låta någon gå in i min hjärna och rumstera om, hahahaha

Svar: hahaha hypnos funkar kanske eller KBT terapi för att ändra det förhållande jag har med mat och godsaker.
Chetti

2016-10-17 @ 15:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0