Jobb, jobb, jobb

Mycket jobb nu, en ledig dag här och där annars spenderas mycket tid på sjukhuset.

Förra veckan fick jag ta hand om min första avlidna patient. Det var läskigt i början att gå in i rummet och träffa anhöriga och se patienten. Men sedan släppte det då patienten såg så fridfull ut.

Igår var det kaos på jobb, sjukt mycket att göra (patienter ska planeras hem och väldigt sjuka patienter som krävde sitt) och jag tog bara en snabb o stressig lunch... Jag tar igen det genom att sitta längre en annan dag.

Denna underbart fina korg med frukt och choklad fick vi av anhöriga. De uppskattade verkligen vårt omhändertagande av deras släkting den sista tiden i hans liv. Sådant värmer lite extra.

Idag är jag ledig och tänker ta det lite lugnt. Eventuellt blir det lite ensamtid med gubben, kanske kinamat?! 😄

Är ledig i helgen och funderar på att göra något med barnen men vet inte riktigt vad. Museum kanske?!

Ha det gött! Skåne om 29 dagar wihoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0