Jullov!!!

Ja, nu tar jag 9 dagars jullov =D Känns otroligt skönt!
 
I veckan har vi haft några föreläsningar i Bäckenbottenträning under och efter graviditet, Smittspårning, Patienter på gynekologisk akutmottagning och Abort. Vi har även haft ett seminarium om Våld i nära relationer. Måndag-onsdagkväll har jag suttit och pluggat. Torsdag och fredag har jag varit hemm a och skrivit klart mina två studieuppgifter, en om Amningsobservation och en om Vårdkedjan. Skönt att de nu äntligen är inskickade. Nu tar jag som sagt ett välförtjänt jullov.
Barnen gick på jullov i torsdags och kommer vara hemma nästan i 3 veckor! Ska bli kul och skönt att slippa gå upp tidigt. F ska också vara ledig resten av året så hela familjen njuter av långledighet.
 
 F åkte och köpte värsta löpbandet från XXL, nypris 23000kr, F fick det för 9000kr. Touchscreen, wifi, högtalare, uttag för hörlurar m.m. Man kan springa på plant eller med en knapp automatiskt höja bandet så man går uppför. Den är sjukt stor och tung, våra grannar hjälpte oss in med den. Helt sjukt cool och F har tränat varje dag sedan dess. Jag har inte invigt den än, men tänkte göra det 2018.
 
Vi föräldrar får då och då sms av förskolan, i onsdags 7:50 får vi nedanstående sms. Alltså har de personalbrist så får de vända sig till sin chef och inte till oss föräldrar. Vi betalar maxtaxa, F jobbar 150% och jag pluggar 100%. Man känner både dåligt samvete och stress över att behöva lämna honom tros att man har rätt till det. Jag lämnade ändå, både onsdag och torsdag. Funderar på att kontakta rektorn och berätta om dessa sms man får då och då.
 
 
 
Jag hann med lite shopping i veckan också, lite nya kläder till mig och lite julklappar till barnen. Massor av julklappar har inte hunnit fram, särskilt Alicias =( Jättetråkigt... Imorgon ska det handlas julmat, sista julklapparna och så måste vi ju packa inför Skåneresan =D
På söndag är det julafton och vi firar hemma som tradition och eventuellt kommer Anna och barnen att fira med oss. Ska bli så mysigt! Jag behöver verkligen avkoppling efter en intensiv höst och ladda batterierna inför en ännu mer intensiv vår.
 
Önskar er alla en riktigt GOD JUL!!!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

gött band... kollade på något liknande innan jag köpte crosstrainern men är orolig för bumpandet i golvet, så jag skippade det, men ni bor ju i mer ghetto hoho lool :D

jaja Katja berättade om att du hade lagt ut det där om dagis.. alltså ffs!!! det ska ni gå vidare med, det är känslomässig utpressning, va fan tror dom? att ni ska vabba och samtidigt betala för plats? ta pengar från en kassa för att täcka upp en annan? jag hade droppat det direkt till alla tidningar oxå, va fan.. lack jag blir...

men nu är det jul snart :)

Svar: Man fick till en matta men antar att det hörs ner ändå men men det får de stå ut med 😄

Ja, kommer ta upp det med förskolan och rektorn. Verkligen känslomässig utpressning 😡

Ses snart!

Chetti

2017-12-23 @ 10:05:14
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0