Onsdag den 8/2

"Du har gått upp så mycket i vikt sedan du började hos oss. Vad beror det på? Är det hormoner, medicin etc?" sade en arbetskamrat till mig. Kanske i all välmening?! 

Nej, jag har en ätstörning, jojobantare, "allt eller inget" mentalitet. 

Tack för att ni berättar för mig att jag gått upp i vikt! Jag tycker om när folk påtalar en helt uppenbar sak för mig. "Ironi" Jasså har jag gått upp i vikt, säger du det, det visste jag inte... 
JAG VET att jag gått upp i vikt, ca25kg!!! och det är mitt eget fel. Jag lider o skuldbelägger mig själv dagligen o fortsätter ändå att äta mer än jag borde.

Jag älskar mat lika mycket som jag hatar mat. Jag älskar att träna lika mycket som jag hatar att träna. 

Knark, alkohol o cigg kan man leva utan men inte mat. Visst man kan välja "bra mat" men varje affär du går in i är fyllda av triggers. Varje fika, kalas och annat är fyllda av triggers. Har man inte haft problem med matberoende/sockerberoende så vet man inte hur det är. 

Nu har jag börjat få ont lite överallt i kroppen, min kropp är som en 60-70årings känner jag. Detta måste få ett slut...

Tack för att jag fick lätta mitt hjärta ännu en gång


Kommentarer
Postat av: Anna Umukoro

men seriöst, att kläcka ur sig något sådant alltså . man måste tänka sig för

Svar: Japp, så trött på att folk kommenterar hur jag ser ut och vad jag äter. Låt mig vara som jag är!
Chetti

2017-04-17 @ 20:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0