Hello everyone

Hoppas ni haft en bra vecka gott folk!
 
Själv har den varit helt ok, har bara varit i skolan en dag för att träffa min grupp angående vårt grupparbete, resten av veckan har jag varit hemma och pluggat. Dels har det varit en del online lectures med tillhörande reflektions- och diskussionsfrågor; The biomedical model of birth, lesbian parenting, adolescent gender norms and SRHR, abortions-a global perspective and Intervention mapping II and III. Sedan har jag suttit och arbetat med vårt grupparbete. Dagarna de rullar på kan man ju lugnt säga, nästa vecka är sista veckan i denna globala engelska kurs och sista veckan i första kursen på termin 1. Så halva terminen är snart över!
 
Idag fick vi reda på resultatet på tentan i graviditet, förlossning och eftervård och jag klarade den wihooo känns gött att veta att allt pluggande lönar sig i slutändan!
 
Idag tog jag någon timme ledigt mitt på dagen och åkte hemifrån för att njuta av en god lunchbuffe med min käraste make <3  Mysigt med lite sådant i vardagen! Sedan hämtade jag ett paket från Adlibris med nya böcker till nästa kurs, älskar doften av nya böcker, ja gamla också. Så mycket kunskap, så mycket nytt och spännande =)
 
 
Just det, har bokat tåg till Malmö, vi kommer ner i mellandagarna och kors i taket men maken min följer med! Ska bli så mysigt och roligt! Har skola tyvärr då vi inte har jullov på KI men vi har ingenting i skolan utan någon uppgift som ska göras och skickas in, tänker sitta på kvällar/nätter veckan innan så jag kan få njuta av en veckas ledighet.
 
I helgen ska vi kolla på nya glasögon till Samuel, köpa vinterkläder till Henry då vi inte gjorde det förra helgen, kanske träffa vännen min, titta på Idol, skräckfilmer och äta en massa gott =) Blir väl utelek också om vädret tillåter
 
Ha en härlig helg goingar!!!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

jaja så klart pluggande ger resultat, det är poängen, folk skyller på "otur", "dålig lärare", etc etc men nästan alltid uteslutande handlar det om att man inte pluggat.. ungefär som uppkörning och uppskrivning till körkortet.. handlar inte om otur, handlar om förberedelser och pluggande...

gött mos, ja vi ska party hardy idag på festen (med barnen med hahahahhahahha)

ha de gött så hörs vi.

ja det ska bli kul att ketchupen hänger med ner, han har smitit tillräckligt många år nu hehe..

kram från oss

Svar: Ja och pappa F verkar väldigt excited då han pratar om det dagligen hahaha
Chetti

2017-10-28 @ 08:42:25
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0