Sååå trött

Så mycket plugg och en del tv-program att följa (Empire, Syrror och Paradise Hotel) har gjort att jag lagt mig sent varje kväll denna vecka snaarrrkkk

Skönt att få sova ut lördag o söndag!

I veckan har jag haft tre långa dagar i skolan med en hel hög föreläsningar som Neonatologi, Amningsfysiologi, Amning i praktiken, Eftervård och Föräldraskapets psykologi. Så jag satt måndag-onsdagkväll och sammanfattade det viktigaste.

Torsdag och fredag har jag suttit hela dagarna och tentapluggat... Jobbigt, roligt, tröttsamt, intressant och ett måste för att få en chans att klara den stora tentan nästa fredag... Det är allt vi haft de senaste 6 veckorna som ska tenteras av med huvudfokus på graviditet, förlossning och eftervård. Mycket som ska nötas in, mycket vi måste kunna kring fysiologin bakom allt m.m. 
Ni får gärna skänka mig en tanke nästa fredag 9-12 och hålla tummarna. 



Mina tentapluggsminer 😅😂😂😅



Vi har fått placeringarna för vecka 48-49 och jag blev placerad på Huddinge sjukhus på båda, yay!

En vecka på BB och en vecka på en Gynavdelning. Det är bara korta placeringar, mest en intro inför nästa termins långa placeringar på förlossning och mödravårdcentral.


Beställde en namnskylt online 😍❤️, redo för praktik. Sedan fick jag Jordemor, Svenska Barnmorskeförbundets tidsskrift, i brevlådan i veckan. världens sötaste tidning. 😍


I helgen blir det chill, filmer, Idol och på söndag ska jag plugga hela dagen. 

Ha en härlig helg alla trogna läsare. (15 läsare i genomsnitt/dag hihi) 


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

trevlig helg

2017-10-07 @ 08:37:14
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0