6 veckor kvar

Det gick bra att jobba natt i helgen men det var så lugnt på förlossningen samt att vi var 2-3 studenter per pass... så 2 förlossningar bara.

HATAR denna stressen med 50 förlossningar, har nu 34 stycken. Efter 3 veckor på förlossningen har jag endast haft 6 förlossningar och har bara fyra veckor kvar på förlossningen. I denna takt kommer jag upp i 42 förlossningar... om det går bra. 

Nästkommande två veckor är jag på BB, återbesök och hemmaBB vilket innebär 0 förlossningar. Men jag ska prata med min handledare imorgon om möjligheten att smita över till förlossningen även under BB-tiden. 

Jag är såååå slut både fysiskt och mentalt... Denna sista kurs tar verkligen på de absolut sista krafterna. Nu i veckan är jag 5 pass på BB och dessutom har vi en salstenta på måndag. Så veckan kommer bestå av plugg, praktik och lite sömn... Dessutom fyller Henry 13 år i veckan och 13-årskalas på lördag.

Ska bli skönt att "bara jobba" och vara ledig när jag är ledig när jag väl är klar barnmorska, känns nära men även så långt borta

Ha en fin vecka gott folk! (null)




Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag är barnmorska sedan tre år. Jag fick bara 45 födslar, inget att göra åt! Struntade i en BB-vecka och var på förlossningen den veckan, men det hjälpte ändå inte upp i antal. Min handledare sa att det är målen som ska uppfyllas! Ingen brydde sig om att jag inte fick 50, vad göra åt det? KI säger att man ”ska ha” 50, men det kontrolleras inte. Inga dokument eller påskrifter lämnas in. Den som fick flest i min kurs hade 64, men hon jobbar inte alls som BM idag. Varför stressa? Släpp det! Du får de du får. Passningarna lär du dig ändå mest på!

Jag gick på KI som du.

Lycka till! Med vänlig hälsning, Matilda

Svar: Hej Matilda och tack för din kommentar!

Jag har släppt det lite nu och har fått en del förlossningar även under BB-tiden. Du har helt rätt att det är passningarna som är absolut roligast och mest lärorika.
Chetti

2018-12-16 @ 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0