Mycket intensiv vecka

I tisdags var jag på återbesöksmottagningen vilket var mysigt och kul. Träffade på en familj som jag var med och förlöste. Vikt, bilirubinkontroll, PKU och mammastatus samt amningsuppföljning var det som gjordes i princip på alla som kom. 

(null)
Jag bakade goda lalabollar i veckan så nu har vi lite himmabakat till kalaset. 

Onsdagkväll skulle jag varit på BB men flyttades till förlossningen av okänd anledning (kanske för att jag pratat om min oro över för lite förlossningar?!) och jag fick vara med på två fantastiska förlossningar där ingen av mammorna använde smärtlindring! Det gick jättebra och jag tar små små steg mot att bli mer och mer självständig. 
Så 36 förlossningar, 14 till hade varit toppen!

(null)

Torsdag- och fredagkväll har jag varit på BB och varit mer eller mindre självgående. Jobbade ju på BB 2 månader i somras så det mesta sitter ju i bakhuvudet. Det var ändå skönt att få göra något man är hyfsat bekväm och säker med. 
Barnläkare och annan personal lussade för oss nu ikväll med egenskriva låtar. De sjöng riktigt bra!

Onsdag-fredagförmiddag har jag pluggat inför salstentan som vi har på måndag och det är trögt och svårt att hitta orken/motivationen. Hoppas det kommer gå bra!

(null)

(null)

I helgen blir det kalas för Henry som blev 13år i onsdags. Ska bli kul men lite vila på min enda lediga dag denna vecka. Henry fick ett riktigt grymt gamingdesk av osd, exakt det som han hade önskat sig.
På söndagdag är jag på BB och större delen av eftermiddagen, kvällen och en bit in på natten kommer gå till att plugga inför tentan 😴😴😴

Så som ni förstår är mitt liv väldigt intensivt för tillfället. Min käraste make lämnar, hämtar, lagar mat, städar, tvättar och tar hand om disken och jobbar natt 6/7 nätter i veckan. ❤️

Ni får ha en härlig helg!!









Kommentarer
Postat av: Ingela

Herregud vad vi pressar oss själva! :( är det meningen att livet ska vara så här intensivt???

Svar: Tror det är tillfälligt för mig med skolan och så men ja mitt liv är rätt intensivt. Tror det blir lättare när barnen är vuxna och har flyttat hemifrån 😊
Chetti

2018-12-15 @ 21:27:45
URL: http://ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0