Skön vecka

Ledig i tisdags och då träffade jag en av mina chefer. Vi pratade om lön och artbetsstart och sådant. 
Jag fick beviljad ledighet veckan efter examen vilket känns sååå välbehövligt. Sedan kommer jag att jobba på BB som sjuksköterska fram till att jag får min barnmorskelegitimation. Sedan kommer jag skolas in på förlossningen i 2 veckor och därefter är jag med i mentorprogrammet i 3 månader. Vilket innebär att man får en lugnare start med en patient i taget typ. Tanken är att vi nya ska vara 7 månader på förlossningen för att komma in i det och sedan ska man variera mellan antenatal, förlossning och BB. Det är ett nytt arbetssätt som kommer att starta under 2019. Dessutom flyttar vi till nya lokaler med universalrum. Ett  rum där man kan ligga kvar i efter förlossningen och ha samma personal, så familjen slipper flytta på sig.!Det låter bra i teorin men vi får se hur det kommer fungera i praktiken. 

Jag fick den lön jag hade tänkt så det är jag nöjd med! Så på 1,5år har jag höjt min lön med 8000kr 🙌🏻🤩😄. 
Skönt att allt är klart nu inför jobbstart, läskigt värre men ska bli så kul!!

Sedan passade jag F på och käkade lunch ihop, lite kinabuffe, mumsigt.
(null)
I onsdags var jag på praktiken "BB hemma" vilket innebär att man åker hem till familjen och väger, tar PKU och hör hur det går med amning m.m. Tyvärr fick vi ingen patient att åka hem till men jag gillar verkligen konceptet. Vi tog emot två återbesök i alla fall men vid 11:00 fanns det inget mer att göra. Så jag fick gå hem, så då åkte jag och shoppade de sista klapparna. Många tusen fattigare nu då barnen får rätt mycket och dessutom skickade vi pengar både till Schweiz och Nigeria. Tur det bara är jul en gång per år...

(null)
I torsdags var jag ledig och jullovet körde igång för barnen så jag ville göra något kul så jag och killarna drog till Exploria. Vi gick och kollade på Dinosaurier och sedan lekte de i det megastora leklandet. Jag passade på att leka lite med 😊

Henrys betyg kunde varit bättre men med tanke på hur det varit denna första termin så är det ok. Inga F i alla fall och ett A i engelska. Nya krafter under vårterminen och nu kan det bara gå uppåt! 

(null)
Idag var jag också ledig, värsta lyxen denna vecka, vilket enligt mig är välförtjänt! Tre lediga dagar från både plugg och praktik. Jag, F och Alicia åkte och handlade inför julen idag. Blev en hel del gott, vi kommer fira ensamma vilket känns helt ok. Blir säkert mysigt. A och barnen är inbjudna får se om de dyker upp på Julafton eller någon av de andra juldagarna.

Som ni förstår så blir det ingen Skåneresa i jul, tråkigt då jag saknar familjen i Skåne. Men jag orkar helt enkelt inte, är bara ledig tre dagar över julen och pallar inte med stressen. Hade jag varit ensam hade det varit lugnt att åka ner men att släpa med alla barnen på en sådan kort resa känns varken ok för dem eller mig. Så det blir att stanna här, mysa med min egna familj och äta en massa gott. 

(null)
I helgen är jag på praktiken både lördagdag och söndagdag. Mina två sista dagar på BB, från nästa vecka är det förlossningen som gäller igen.

Ni får ha en härlig helg!! 3 dagar till Julafton yay 🤶🏻🎅🏽🎉




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0