Trött men lycklig


Vilken helg! Nattjobb fredag-söndag och full rulle. Min handledare har backat undan rejält och jag har fått ta kontrollen över saker och ting. Precis vad jag gillar och behöver.
Mitt självförtroende växer, jag vågar göra saker och får mer koll över saker och ting.



5 förlossningar har vi haft i helgen och vid de två sista var det i princip jag som förlöste och min handledare stod bredvid med råd och tips. Alltså vilken känsla det är, det går inte att beskriva! 
Så nu har jag totalt 12 (13) förlossningar, min första räknar jag inte riktigt men blir det svårt att få ihop till 50 i termin 3 kommer jag räkna den. Om det fortsätter såhär och det inte blir stiltje igen så får jag troligen ihop 25 stycken denna praktik. 

Jag fick även sy med handledning inatt och det är så kul men väldigt knepigt att se vad som ska gå ihop med vad. Men mina handledare tar hjälp av varandra vid bedömning o suturering och det bör man alltid göra. 

Är sååå trött då jag endast sover 4 timmar natten jag går av för att kunna sova inatt. 

Så nu är praktikvecka 5 igång och jag hoppas på minst 3 förlossningar i veckan. På onsdag har jag mittbedömning och det känns bra. Får se vad handledarna tycker och vad de tycker jag bör satsa mer på. 

Ni får ha en fin vecka gott folk! (null)

 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

vet att jag är dålig på att kommentera, sorry, men du ska veta att jag är jättestolt över dig, riktigt jävla stolt, ja över din gubbe oxå, för det är bara så man kan komma någonstans i livet, att man tar tag i det själv och gör allt vad man kan för en förändring. visst, det kommer alltid fartgupp längs vägen, men hellre framgång med fartgupp än att sitta på röven och vänta på att något annat eller någon annan ska kunna göra förändring i ens liv. För guess what, it aint happening. :) <3

Svar: Tack för de fina och stöttande orden <3
Det värmer verkligen mitt hjärta!
Vill man verkligen något måste man verkligen satsa fullt ut!
Ha en fin helg kära bror B-)
Chetti

2018-02-21 @ 07:28:55
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0