Praktiken igång

Idag hade vi introduktionsdag ute på förlossningsavdelningarna. Jag kommer vara på Huddinge förlossning i 9 veckor, dagar, kvällar och nätter. Däremellan har vi en salstenta, en praktisk tenta och flera inlämnings/redovisningsuppgifter. Inte ska det vara lätt inte, sömn och fritid kommer vara minimal känns det som.

Mitt första riktiga pass blir på onsdag. Vi måste vara aktiva och vara med under minst 50 förlossningar under utbildningen och 100 "passningar" vilket innebär att ansvara för den födande men inte vara med när bebben kommer. Så siktar på 25 förlossningar nu dessa veckor, jag är redo 😄

(null)

I helgen har det varit full rulle som vanligt. I lördags var det dags för Alicia-mamma dag. Vi åkte till stan där Alicia ville shoppa på Bengans (skivaffär), Monki (klädbutik) och Humana (second hand butik). Sedan drog vi och åt MCdonalds och gick på bio.

(null)
Vi såg Jumanji och den var ok. Trodde den skulle vara roligare. Jack Black var roligast tyckte jag. 

I söndags frostade jag av frysen och rengjorde kylen ordentligt. Rent och fint nu! 😄 Sedan gjorde jag en massa andra saker. Totalt satt jag ner typ 4 timmar på hela helgen och då kollade jag på film 😊. 

Önskar er en härlig vecka, här har vi kallt, -12 grader imorse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0