Fredag o ledig helg

Jobbat tisdag-fredag denna vecka och är ledig nu i helgen. Yay

Vissa arbetsdagar springer man benen av sig o hinner ändå inte stötta föräldrarna så mycket man velat. Igår var en person sjuk så vi var 2 på plats o 12 (läs 24 patienter(mor + barn)). Jag hade 6 familjer o fick senare ta upp ännu en familj då förlossningen var fullt av förlösta mammor o barn. 

Jag klarade av det men det är ju inte patientsäkert nånstans. Och lunch i normaltid sker i princip aldrig. 
Men ändock så stormtrivs jag och det är verkligen en speciell atmosfär. Det är en massa glädje och kärlek blandat med sömnbrist och oro. 

Är så glad att jag inte är på geriatriken i sommar! Det är här jag ska vara, här jag vill vara och här jag bör vara.

När man läser sådant här så vet jag att jag gör något rätt 

(null)

 I helgen ska jag o lilleman ha lite egentid. Bio o pizza ute är det bestämt ❤️

Måste ut o leta klänning o skor till min mammas kommande 80-årskalas också. 

Ni får ha en trevlig helg ☀️☀️☀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0