Praktikvecka 6 är över

Jobbade natt onsdag och torsdag och är sååå trött nu för jag tvingade mig upp efter 4 timmars sömn för att kunna sova inatt.
Har haft 3 födslar i veckan så är nu uppe i 19 födslar. Det är bara sååå roligt och min handledare släpper verkligen på mig så det känns som jag jobbar själv emellanåt. Det är så jag vill ha det, våga ta egna beslut, lägga upp en plan och stärka mitt självförtroende. Det tål att sägas igen, den känslan att förlösa en kvinna är helt underbar. Höra barnet ta sitt första andetag och skrika, se föräldrarnas lättnad och glädje. Komma in och väga, mäta och kontrollera vissa saker på barnet är också så kul. 
Tänk att jag får göra detta, att jag ska få jobba med detta, overklig känsla. Längtar tills jag är klar! 😄

(null)


I helgen är jag ledig wihoooooo och ska passa på att baka inför Samuels kalas, plugga inför tisdagens tenta och slappa en hel del. Ladda batterierna inför de tre sista veckorna på förlossningen. 

Ha en härlig helg you guys



Kommentarer
Postat av: paula

wow roligt för dig att du äntligen ska få göra d du vill!!! :-)

Svar: Ja, känns helt otroligt och overkligt! Om 10 månader är jag klar, what what??
Chetti

2018-03-03 @ 03:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0