Tröttetrött

Jag jobbade måndag-torsdag och det gick bra! Jag har haft några förlossningar och igår var det en sådan fin förlossning. Det kändes så bra och paret verkade så nöjda. 

Jag har även varit med på en vändning, när bebisen ligger med rumpa istället för huvud ner. Läkaren gör vändningen utanpå magen. vi förbereder patienten genom att bland annat sätta en infart, koppla CTG, kolla med ultraljud att det verkligen är ett säte ner och drar upp läkemedel som gör att livmodern slappnar av under ingreppet. Kul att få göra lite allt möjligt!

Jag har även haft hand om kvinnor med prematura sammandragningar där vi gör allt för att förlänga graviditeten så länge som möjligt. 

Ett väldigt omväxlande jobb och ett helt fantastiskt yrke. ❤️🤩👩🏼‍⚕️👶🏻

(null)
Idag var jag ledig (min enda lediga dag denna vecka) så jag passade på att veckohandla. Älskar att handla fredagförmiddag då det är så lite folk i affären 🤗. 
Jag skrattade högt för mig själv när jag såg att de säljer Påsk pepparkakor hahaha. Snart inför de väl Midsommar och Halloween pepparkakor också hahaha

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag påskpyntade vi, så mysigt! Även om jag och barnen är bortresta över största delen av påsken är påskpynt tradition och ett måste i vår familj. 

I helgen jobbar jag lördagkväll och söndagdag, gillar inte lördagkväll men någon måste ju jobba då...

Jag önskar er en härlig helg!! 🌞🌞🌞


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

så gött att du känner så, hoppas inte du tappar den känslan, en dag i taget,

påskpepparkakor.. hmmm.. det heter ju inte julpepparkakor? :O :D :S

yes ser fram emot påsk, hoppas verkligen verkligen verkligen det är fint väder, det gör så galet stor skillnad.

p.s. du det heter TÖTTE-TÖTT :D

Kram och krama alla mina chocolate-babies

Svar: 😀😀😀
Chetti

2019-04-06 @ 07:47:12
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0