Hello hello

Jag har haft en lugn jubbehelg utan några förlossningar men en massa andra härliga möten med nyfödda bebisar och nyblivna föräldrar. Även träffat en massa familjer som inte riktigt var i aktiv fas och som jag skickade hem med smärtlidring/sovdos. Älskar hur omväxlande mitt jobb är och hur vi aldrig vet hur dagen ska vara och vilka situationer vi kommer hamna i. En sak är säker, bebisar träffar vi antingen i magen eller utanför 👶🏻👶🏻👶🏻

I lördags förmiddag klipptes så äntligen Samuel, sedan köpte vi skor till honom.

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

Idag, måndag har jag varit ledig så jag passade på att baka till Alicias 16-årsfirande på lördag. Kanelbullar och kolakakor. Alicia ska baka sina goda snickerskakor i veckan 😋😋😋

(null)
(null)
Jag och F kollade på ett hus idag, så stort och stabilt med underbar trädgård och uteplats men för mycket att fixa ganska omgående både ventilationen (höga radonhalter), tak och dränering (sprickor i grunden). Sedan krävs det en ordentlig upprustning av toa/badrum och alla rum i princip. 1-1,5 miljoner trodde mäklaren allt skulle gå på. Och då är utgångspriset 4 mille... 

Vi letar vidare! Det är inte lätt... men vi ger inte upp

I veckan ska jag börja skola in en ny barnmorska, redan tänker ni?! Ja, så är det när alla erfarna försvinner då måste även vi nyare barnmorskor skola in ännu nyare barnmorskor. Jag tycker det är jättekul!! 🤗 Och kul att de har förtroende för mig och tycker att jag är så pass stabil och kunnig 😊. 

Önskar er alla en härlig sommarvecka! Härligt väder hela veckan 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Wow, ja det var tidigt att leda någon annan men vi vet ju vilken stjärna du är så det klarar du galant 🤩

Svar: Jodå, det går bra men jag är rätt mör i kropp och knopp. 😅😅😅
Chetti

2019-08-29 @ 23:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0