Jadu

De intensiva sommarpassen på jobbet håller i sig. Jag har haft äran att även denna vecka hjälpa ett gäng bebisar till världen. Jag hade min första sugklocka igår, första som ansvarig barnmorska och det gick bra! 

På måndag kommer alla barnmorskor vara tillbaka från sina semestrar, ska bli skönt att inte vara så underbemannade som vi varit i sommar... 

Ledig imorgon, lördag, och vi ska försöka få killarna klippta och köpa nya skor inför skolstarten. Två dagar till detta låååånga sommarlov är över och vardagen rullar igång igen. Ska bli skönt men är lite orolig över Samuel och hur han kommer bete sig i skolan. Och även över Henry och hans minimala pluggande. Jaja, en dag i taget bara. Ska inte måla fan på väggen redan nu så nu ska de få njuta av sina två sista sommarlovsdagar. 

På söndagkväll jobbar jag ett extrapass, mitt sista för denna gång. Bra pengar!

Ha en fin helg!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0