Work work work

Så ser min v.32 ut, jobbar hela veckan lång, varje dag. 😅😊 Självvalt!
Det är ffa ett högt tempo på jobb, med underbemanning och många familjer att ta hand om samtidigt. Det går ändå hyfsat bra men det där med kontinuerligt stöd för den födande kvinnan blir lidande. Vi springer mellan rummen, alla hjälper alla och alla drar verkligen sitt strå till stacken. Dessutom med ett leende på läpparna fast gråten kanske sitter i halsen. Jag trivs så bra på mitt jobb och med mina arbetskompisar! 🤩😍🥰

(null)
Jag har hjälpt ett par barn till världen i veckan och det har gått bra. Både vanliga förlossningar och kejsarsnitt. 

Måste bara berätta att en överläkare sade till mig att jag är så behaglig att jobba med. 🥰 Kändes härligt att höra!

Sedan så är det så många som senaste tiden frågat hur länge jag jobbat som barnmorska. "Kan inte placera dig, har du kanske jobbat 10år?" "Har undrat varför inte du är koordinator." (Erfaren barnmorska som svarar i telefonen) "Trodde du hade jobbat i många år som barnmorska, du är så trygg och säker". Alla blir lika chockade när jag säger att jag examinerades i januari hahaha. Det är väl kontrollmänniskan i mig som får det att se ut som att jag är trygg och säker. 😀 Låter som värsta skrytet haha men det känns lika roligt och härligt varje gång någon säger något liknande. 

Ja, så helgen består såklart också av jobb. Bara att kämpa vidare 😊

Ha en härlig helg gott folk!! 🌞🌞




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0