December fortgår

Vi fick snö en dag, nästa dag regnade det bort... 

I veckan har jag jobbat månd-torsd på förlossningen och skolat in nya barnmorskor varje pass. Älskar att skola in nya barnmorskor då jag minns den skräckfyllda känslan och våndan jag hade inför varje pass. Nu plötsligt var man klar barnmorska och skulle klara av jobbet självständigt. Jag vill visa dem nya, att det är för jäkla jobbigt i början där känslorna pendlar upp och ner. Men att man för varje månad växer starkare och starkare, självförtroendet växer sakta och en dag inser man att man nog är en rätt okej barnmorska ändå och att vi är ett team, vi är aldrig ensamma utan vi backar och hjälper varandra! 

(null)
(null)
(null)
(null)
Vår son Henry fyllde 14år igår och han firades med sång och presenter på morgonen innan skolan. I skolan hade hans kompisar firat honom på olika sätt, glitter vid hans skåp, bjöd på dricka m.m. Supergulligt! 

Av oss fick Henry bl.a. VR trackers och band till dem, då kan han ha en tracker runt midjan och en på vardera foten/ankeln. Det gör att man kan spela med hela kroppen inne i VR världen. Ska bli sjukt coolt att testa. Dyrt japp, men nu önskar han knappt något i julklapp. Några VR spel bara. 

Henry har jobbat riktigt bra i skolan senaste veckan och enligt honom själv är F-varningarna borta och han har höjt sig i flera ämnen. Får se hur betygen ser ut nästa vecka. Jag har verkligen kämpat med honom hela hösten! 

(null)
(null)
(null)
Idag var både jag och F lediga, så vi gjorde en massa ärenden på förmiddagen och nu ikväll har jag bakat lite mer kakor till kalaset imorgon. 
Imorgon har vi 14-årskalas för Henry och ett gäng tonårskillar kommer invadera hemmet 😅😅😅

Önskar er alla en trevlig helg! Själv är jag ledig fredag-söndag och det är så supernice!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0