Vilken sjuk helg

Jobbehelgen har varit sjukt intensiv, med många patienter som jag (vi) fått springa fram och tillbaka mellan. Glöm stödet för familjerna sådana här dagar, vi släckte bränder och sprang mellan rummen. Inte kul alls, det är inte så här man vill jobba som barnmorska. Fullt i Stockholm, för många bebisar som ville födas i helgen. Jag bara hoppas att familjerna fick bra upplevelser trots allt. Vi gör vårt bästa, det är bara sjukt svårt att hinna med allt och vi kan inte dela på oss...

Trots allt så älskar jag mitt yrke och min arbetsplats. Har bästa arbetskollegerna, alltid med ett leende och en hjälpsam hand trots kaoset. 

Samtidigt som kaoset på jobbet så får jag höra att min mamma åkt in med ambulans till akuten pga att hon inte kan andas. Hon blir inlagd med intravenös Furix (vätskedrivande) och antibiotika. Hon har fått lunginflammation, sedan innan har hon hjärtflimmer och hjärtssvikt. Min lilla mamma, hon är fortfarande inlagd. Så jobbigt att bo så långt ifrån...

(null)


Idag var jag ledig så åkte till SKHLM centrum och köpte några presenter till Henry som snart fyller 14år. Sedan vilade jag en hel del. 

I helgen såg jag dokumentären "Surviving R.Kelly", shit vilken psykopat han är... Helt sjukt! 🤮

Här har det verkligen blivit vinter, snö, is och minusgrader...

Ha en fin vintervecka, det lackar mot jul 😃


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0