Veckan

Alltså jo jag gick ut på Nyårsafton men en jävla idiot som sköt raketer slarvade så en sådan där som skjuter upp fina stora som sprängs i luften ramlade... Jag och Samuel stod precis där kula på kula med explosiv raket sköts ut och exploderade. Jag var så rädd, fick panik, skrek och sprang runt husknuten medan raketens bomber spränges framför o bakom oss. Jag var så arg, upprörd och ledsen. Hatar raketer, de borde förbjudas för vanligt folk (sorry stamp-e). Vi får inte ha vapen och knivar på oss men "sprängämnen" är okej för  vanligt folk?!


Jag var hemma i tisdags och pluggade till den kliniska tentan vi har på måndag. Onsdag och torsdag praktiserade jag och lyckades knipa 3 fina förlossningar så nu är jag uppe i hela 45 stycken och 83 passningar. Ihhh 50 närmar sig 🎉🎉🎉

(null)


Fick en parkeringsböter utanför praktiken, där jag stått i 7 veckor nu... tydligen har jag felparkerat hela tiden, skyller på att det är otydligt skyltat. 700kr ner i toaletten... Jag hade liksom parkerinstillståndet i fönstret men nej det brydde sig de inte om. Förstår parkeringsböter om man står fel, farligt ställe, blockerar m.m. Men på en sjukhusparkering med synligt tillstånd?! De förstår ju att jag bara ställt mig fel och inte uppsåtligen undvikit att betala...


(null)
2012 versus 2018 😍

Idag var jag också ledig och har pluggat/tränat på suturering som vi ska ha klinisk tenta i på måndag. Nu är det verkligen de sista krafterna och motivationen som pressas ut. 

Lördag och söndag praktiserar jag, min femte helg på raken... Längesedan jag var ledig en hel helg... Livet som student...

Ni får ha en härlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

du bor i ultraghettot sister :P du har andra saker att oroa dig för än raketer.. get the f out of there och kom hit :)

och "raketer doesnt hurt people. People hurt people" :D :D

men raketer har blivit förbjudna... pinnraketer... så nu är det "bara" bomber kvar hehe

Svar: Haha, du har rätt! Men håller mig inne nästa nyår 😊
Chetti

2019-01-05 @ 08:42:37
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0