Hot hot hot

Vi har det redigt varmt just nu, härligt med riktig sommar trots att jag jobbar 🌞🌞🌞

(null)


Det har varit en helt okej arbetsvecka. Det är så himla roligt och intensivt att vara barnmorska. 🥰🥰🥰
Jobbade måndag-onsdag först och på onsdagen jobbade jag heldag (extrapass/7-21:30) men mitt jäkla alarm ringde inte. Vaknade 7:05 - panik! F vaknar av min panik och trots typ 2 timmars sömn så ställer han upp och kör mig ilfart till jobbet. Kom "bara" 40 minuter försent och det var bara att kasta sig in i jobbet.

Hade en jättefin förlossning strax innan lunch där en bamsebaby på dryga 4,8kg kikade ut. Allt gick jättebra! Kändes bra både för mig och familjen.
Senare på kvällen vid 20:40, (typiskt) så blev det ett akut snitt för mig. Så det blev 35 minuters övertid för mig. Sedan var bussen trasig så jag var inte hemma förrän typ 23:15...

(null)


Igår var jag ledig så passade på att veckohandla, leka ute med Samuel, gå en timmes powerwalk plus en halvtimme på löpbandet, svittigt värre. Härligt att vara igång med träningen igen, maten går det sisådär med men men... 
(null)

Idag jobbade jag dag och hade BB-familjer på förlossningen för våra andra BB-avdelningar var fulla. Tyvärr leder det till att vi inte kan ta in förlossningspatienter för vi har inga lediga förlossningsrum. Jag fick dock en lugn och fin dag. 
(null)

I tisdags fyllde jag så 40år. Blev uppvaktad på morgonen av familjen och jobbade sedan kväll. Jag bjöd på fika på jobbet 🤗😀🎉🎂. Det känns helt ok att vara 40 faktiskt, har förstått att det är nu livet börjar, eller?! 🤗
Fått många fina presenter i veckan.

(null)

Våffeljärn av familjen 🥰

(null)

Trädgårdsgrejer av min syster Ingells med familj och min mamma.

(null)

Sköna stödstrumpor av min bror Stamp-E med familj.

(null)

Och idag kom ett blombud med en vacker bukett blommor från min bror Max och hans familj.

Känner mig riktigt bortskämd 😂😅😍

I helgen jobbar jag både lördag och söndag! 🤰🏻🤱🏻👶🏻 
Önskar er alla en härlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0