7-årskalaset

Vi hade ett roligt 7-årskalas MEN inte en enda av de 7 inbjudna kompisarna dök upp... och ingen hörde av sig heller... Det kändes i mammahjärtat 😢

Det finns flera teorier till varför de inte kom. De inbjudna kompisarna ville säkert komma så jag skyller på föräldrarna. De känner inte oss så de vill kanske inte lämna sina barn hos oss, rädda att vi ska ge de mat de inte får äta (gris/nötkött, allergier) eller att de inte firar födelsedagar (religion eller liknande). Inbjudningskortet kanske tappades bort? De pratar inte svenska?
Vilken anledning det nu än är så kan man väl i alla fall höra av sig om så bara med ett enkelt sms att deras barn inte kommer...
Eller skrev jag fel datum, adress, nummer?! Nej, jag tror inte det!

Samuel frågade och undrade varför ingen kom. Jag sade att de säkert ville komma men kanske blev sjuka?! Då sade vår fina Samuel "Hoppas de kan komma på mitt nästa kalas."

(null)
(null)
Anna och barnen kom i alla fall och det var väl tur det så vi inte blev helt själva.

Vi bjöd på pizza, hembakat, glass, godis och snacks. Vi åt tills vi alla mådde illa hahaha

Vi spelade Twister och charader och hela familjen var med, roligt!

I söndags slappade vi mest och tog igen oss 😊

(null)

Nu är en ny vecka på gång och jag jobbar kväll idag. Mycket mer kvällspass här än vad det var på geriatriken. Vi måste ju vara fullt bemannade dygnet runt så det beror på det. Fördelarna med kvällspass att jag får sova till 7 och har ett par timmar på förmiddagen ensam. 

Idag flyttar förlossningen på Huddinge  sjukhus från K47 där de varit i över 40år till B67/69 och det är spännande och läskigt på en och samma gång. Badkar på alla rum och man kan även ha lustgas i badkaret. Välkomna!!

(null)

https://www.karolinska.se/om-oss/centrala-nyheter/2019/03/forlossningen-karolinska-huddinge-flyttar-till-nya-lokaler/

Önskar er en fin vecka


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

förjävligt att ingen kom, men skönt ni hade trevligt ändå. kram kram

Svar: Krrraaammm
Chetti

2019-03-19 @ 07:24:06
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Det var verkligen ledsamt att ingen kom, vi får fira honom här i påsk 🎉

Svar: Mmm 😢
Jaaa, då blir han glad!
Chetti

2019-03-29 @ 00:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0