Så trött zzzz

Jobbat 4 dagar i veckan och är helt slut haha. Jobbet som barnmorska kräver mycket av en, fysiskt, psykiskt och emotionellt. 
Fick byta till BB en dag då de behövde flytta runt kompetensen. Inte för många nya på samma pass/avdelning typ. 

Onsdag-fredag spenderades på förlossningen. Träffat flera härliga familjer där vi kämpat tillsammans och igår fick jag så min första förlossning som ensam ansvarig barnmorska. Jag skakade av adrenalin efteråt! Allt gick jättebra. Det är en otrolig känsla att få hjälpa ett barn till världen och jag hoppas denna känsla aldrig försvinner. 
(null)


Ledig helg vilket är efterlängtat, behöver sova ut känner jag. Och så har vi 7-årskalas imorgon 🎉🥳💃🏼. 

På måndag flyttar vi in i de nya förlossningslokalerna och det känns roligt, spännande och lite läskigt. Men jag har jobbat i de lokalerna en hel del då en del av BB huserar i de lokalerna i dagsläget. 

Önskar er en härlig helg!! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0