Veckan är igång

Vi hade en bra helg!

I lördags hade vi besök av Anna och barnen. Vi åt mat och annat gottegott. Och så kollade vi på Andra chansen. 

I söndags fixade jag till mina "stödkort" som jag har som ny på jobbet. Det är så sjukt mycket som vi ska kunna och hålla i luften samtidigt. Så lätt att missa något väsentligt! Så jag har lite kort i fickan som t.ex. när man ska ha kontinuerligt CTG, vad man gör när man tar emot en ny pat, vad gör man om patient vill ha Eda, om det blir kejsarsnitt m.m. 

Sedan åkte jag och Alicia och shoppade lite kläder och skor åt henne.

(null)
(null)
(null)
(null)
I lördags hade vi härligt vårväder medan det snöade både igår och idag. 

(null)
Första dagen som självgående barnmorska gick hyfsat bra. Jag hade ansvar för en familj men hjärtljuden gick lite upp och ner. Jag fick kalla på läkare så de fick ta prover på barnet. Barnet var påverkad när den kom ut men återhämtade sig snabbt. Jag var inte med på förlossningen för jag hade redan lämnat över. Jag tycker jag gjorde ett bra jobb i alla fall, ändå min första dag "helt själv". 

Ha en fin vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0