Fridaysmys

Jobbade tisd-fred och det har varit intensiva pass särskilt dagens pass. Fick en förlossning där huvudet kom ut fint men sedan satt resten av kroppen fast. Kvinnan krystade och jag försökte böja ner och upp men fick inte ut bebisen. Jag akutlarmade (första gången jag gjort detta) och 2 erfarna barnmorskor samt obstetriker kom springande. Den ena hoppade upp i sängen och utan handskar stoppar hon in händerna och trycker ner ena axeln och får ut barnet. Barnet är lite taget men återhämtade sig snabbt.
Det var verkligen skakande för mig men shit vilket gäng jag jobbar med. Världens bästa människor och arbetskamrater! 

(null)

Tydligen har vi vunnit budgivningen på huset ovan! Ett kedjehus i Vårsta, 3 sovrum med möjlighet till 5. Nu pratar vi med banken som vi har lånelöfte med för att få klart lånet så vi kan skriva kontrakt. Sjukt hahaha om allt går bra blir vi husägare snart 🤩😍
Vi får se, fortsättning följer!

I helgen är jag ledig och ska vila, träffa vänner och så.

Ha en fin helg!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0