Inte lätt

Mina känslor och mitt självförtroende när det gäller att vara barnmorska går upp och ner. Det är ett väldigt roligt yrke och så mycket glädje men det enorma ansvar vi har på våra axlar är ibland övermäktigt. Hjärtljud som går ner, smärtor som är svåra att hantera, stora bristningar och barn som mår dåligt efteråt är bara ett axplock av vad vi möter varje vecka. 

Igår var jag med på en förlossning där kvinnan fick en total sfinkterruptur. Det känns fruktansvärt och jag har skuldkänslor. Kunde jag/vi gjort annorlunda?, varför hände det? Och hur kommer det bli för henne i framtiden? 

Får väl reflektera med någon erfaren så att jag kan lägga det bakom mig. Träffade familjen idag och gick igenom vissa saker. Bad de återkomma om de har frågor eller funderingar längre fram.

Ikväll ska vi kolla på ett hus. Hoppas det är bra 😊

(null)

Ha en fin vecka! Här är det sommar 🌞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0