Tjaba

Jobbehelgen gick undan, lördagspasset med en fin förlossning och sedan lördagsmys med familjen på kvällen. Söndagspasset var väldigt lugnt, nästan för lugnt (får man säga det?!) men skönt med ett pass utan stress. 

Idag, måndag, är jag ledig så jag har tränat, pysslat här hemma och tittat på Call the midwife. Första säsongen är avklarad 😊

(null)

Ikväll har vi kollat på två hus, det ena var i behov av renovering och hade en miniträdgård. Det andra var jättefint och fint renoverat men trädgården var inte bra... stora tallar, bergigt och inte mycket plats för saker men fin stor veranda. Vi får fundera, trädgården har potential men det är inte en klassisk "stor gräsmatta trädgård" utan lite speciell hmmm

I veckan jobbar jag tisd-fred och fortsätter med inskolningen av min nya kollega. Kul! 😊

Önskar er alla en härlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad tycker du om serien då?

Svar: Väldigt mysig och roligt att få se hur barnmorskorna jobbade då och känna igen vissa likheter med hur vi fortfarande tänker/gör idag 😊
Chetti

2019-09-11 @ 23:14:54
Postat av: Jenny

hejsan, vill börja med att säga att de är en mysig blogg att följa ! kul att det är nån mer som är lika tokig i denna fina serie :) har själv varit länge i fundering om detta yrke, men aldrig vågat ta steget ! jag kunde känna igen mej i nåt inlägg du skrev tidigare under din utbildningstid, ang detta med självförtroendet, att jag vet inte om jag fixar det, att jag har så lätt för att tvivla på mig själv! hur känner du nu i din roll när du nu hunnit jobba ett tag. är det nån skillnad från då du började din utbildning och banan till barnmorska ?? Ha de gott !!

Svar: Hej!
Vad kul att du följer min blogg 😊

Det är enorm skillnad från när jag började plugga till att nu ha jobbat som barnmorska i 10 månader. Mitt självförtroende har växt enormt mycket. Det var väldigt nervöst och skräckslagen i början när jag var ny men nu är jag i princip aldrig nervös eller rädd. Känner mig säker på det jag kan och diskuterar med kolleger om saker jag är osäker på. Det gör vi alla och det ska vi! Att arbeta som barnmorska är ett teamarbete, vi samarbetar med undersköterskor, andra barnmorskor och läkare. Vi är där för kvinnan/familjen och deras bästa ska alltid vara i fokus. Älskar mitt yrke och jag tycker det är väldigt roligt att gå till jobbet! Jag rekommenderar dig att börja läsa till barnmorska! Våga ta steget!
Jag var 30+ när jag bytte yrkesbana, från brevbärare till sjuksköterska och sedan till barnmorska.
Lycka till!!!
Chetti

2019-10-22 @ 10:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0