Jobbhelgen

Från glädje till sorg. När man jobbar som barnmorska stöter man på väldigt mycket glädje och lycka! De har fått en bebis, ett nytt liv att älska och ta hand om. Ibland får vi ta hand om föräldrar under deras värsta dagar i livet, där glädjen och lyckan över att vara gravid och vänta ett nytt liv byts ut mot sorg, ilska, tårar och känslor av orättvisa. 

(null)


I lördags hade jag just en fin förlossning, där ett barn såg sitt första ljus och rummet var fyllt av kärlek och glädje. I söndags var jag med om en helt annan slags förlossning, min första IUFD (intrauterin fosterdöd) förlossning. En dödfödd bebis föddes fram i mina händer. Rummet var fullt av tårar och smärta. Jag fick stötta dem under deras värsta dagar i sina liv. 

Ta hand om er! ❤️

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

gud är brutal ibland :(

Svar: Livet 😓
Chetti

2020-02-11 @ 07:26:41
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0