Vi bor i hus 😀

I lördags gick flyttlasset och vilken tid flytten tog... ca 12-13 timmar och 4 vÀndor... Vi Àr evigt tacksamma för de som kom och hjÀlpte oss denna dag. Det var tungt och jÀvligt men vi klarade det. En hel del möbler slÀngdes sÄ huset Àr ganska kalt men vi fÄr köpa en sak i taget Àven om det tar nÄgra Är...
Inför sista vĂ€ndan skulle vi koppla loss diskmaskinen och vatten började rinna. Paniken, ringde jouren som kom och kopplade loss maskinen. Det var fel pĂ„ rören pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. 

(null)

I söndags Ă„kte jag och F och flyttstĂ€dade lĂ€genheten, vilket jobb... grunden var gjord men Ă€ndĂ„. De nya hyresgĂ€sterna flyttade in idag och vi har inte hört nĂ„got klagomĂ„l Ă€n *peppar peppar*

(null)

(null)

(null)

Idag lÀmnades nycklarna tillbaka och vi kan sÀga adjö till vÄr lÀgenhet pÄ Brages vÀg 13. Dryga 12 Är har vi bott dÀr!

(null)

Idag var det sĂ„ dags för Samuels första dag i SĂ€byskolan. JĂ€ttemysigt och trevligt verkar det vara. Han blev vĂ€l mottagen av bĂ„de fröken, kompisar och fritidspersonal. Vi har dock inte fĂ„tt nĂ„gon faktura frĂ„n fritids Ă€n... blir vĂ€l dubbel denna mĂ„nad istĂ€llet. 

Jag har packat upp och stĂ€dat i köket idag. Fixat i badrummen ocksĂ„. Flyttat runt saker för att kĂ€nna efter var sakerna passar. Vilken tid det tar men vĂ€ldigt roligt! En hel del saker jag vill göra hĂ€rhemma men en sak i taget men jobbigt nĂ€r man vill göra allt meddetsamma 😅😅

Jag har ju semester denna vecka och inser att det var ett vĂ€ldigt klokt beslut! SĂ„ resten av dagarna fortsĂ€tter uppackningen och sedan ska jag köpa fler presenter till Samuel som fyller 8Ă„r nĂ€sta vecka. Sedan ska jag baka till kalaset ocksĂ„. 

Köpte en skylt till brevlĂ„dan ❀

(null)

En ofattbar men vĂ€ldigt hĂ€rlig kĂ€nsla att vi bor i hus nu. Kan ffa inte tro det hahaha. LĂ€r vĂ€l tro det nĂ€r saker börjar gĂ„ sönder 😊. Testat tvĂ€tt-, och diskmaskin samt torktumlare och alla fungerar som de ska. Spisplattan jag anvĂ€nde idag var sĂ„dĂ€r, blev inte riktigt varmt. Det Ă€r en sĂ„dan bĂ€nkspis. Ska testa de andra plattorna ocksĂ„.
Ska bli spÀnnande att se elrÀkningen...
 
(null)

Ha en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

gött mos

Svar: Gött mos 😃
Chetti

2020-03-03 @ 07:12:42
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0