Samuel 8år

Samuels lärare tog mig åt sidan när jag skulle hämta honom idag. "Ånej vad har han nu gjort tänkte jag".

Men nej hon ville prata om Samuel och matematiken. Att han är helt otrolig i matten och att han klarar av matte på en hög nivå. Att de har diskuterat Samuel i lärargruppen för att Samuel ska kunna utvecklas på bästa sätt. De släpper honom fri när det gäller matten och han är redan klar med första matteboken och har nu påbörjat nästa mattebok. Han klarar uppställningar med höga siffror och hans räknehuvud är otroligt. 
Även i svenskan ser hon enorma framsteg. 😊

Detta märkte vi redan när han var 2-3 år och rabblade alfabetet på både svenska och engelska samt att han kunde huvudräkning med höga siffror både plus och minus när han var 4-5år. 

Ska bli mycket spännande att se vad denne unge herren kommer plugga till och jobba med i framtiden. Läkare? Professor? Ingenjör? 
Han pratar om att han vill bli rymdforskare, kanske en blivande astronaut?? 


Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh, så spännande med små professorer! Jag spår en lysande framtid! Simon får också väldigt mycket beröm i skolan och det är ganska trevligt att veta att intelligensen ärvs från mamma :D

Svar: Simon är fantastisk!! Även Kalle och Albin. Jag spår en ljus framtid för alla 3 ❤️
Chetti

2020-11-19 @ 15:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0