Ledig helg 😃

Jag har varit pĂ„ BB i veckan, en helt okej vecka. Jag fick skola in en nygammal sjuksköterska ocksĂ„ som ska jobba hos oss pĂ„ BB, kul! 

I onsdags var jag ledig och hade utvecklingssamtal med Samuels lĂ€rare genom googlemeeting. Allt gĂ„r bra i skolan, hon sade att hans mattekunskaper ligger pĂ„ 5-klassare typ, vĂ„rt mattegeni 😍. Svenskan tycker han Ă€r trĂ„kigare men lĂ€ser som ett rinnande vatten och kĂ€mpar pĂ„ med att hĂ„lla pennan rĂ€tt och sin handstil. 
DĂ„ det tog lĂ„ng tid innan vi förstod att han var vĂ€nsterhĂ€nt och vi samt förra skolan satte pennan i höger hand pĂ„ honom sĂ„ ligger han lite efter med just handstilen. Men han stavar vĂ€ldigt bra.
Engelska drog de inte upp alls men jag Ă€r sĂ€ker pĂ„ att han ligger lĂ„ngt före en andraklassare med bĂ„de tal och skrift. 
Skryt, skryt, skryt hahaha

(null)

Samuel var sjuk mĂ„nd-onsd men i torsdags gick han tillbaka efter en veckas förkylning och hosta. 

I torsdags gick jag pĂ„ min HLR instruktörs utbildning sĂ„ om nĂ„gon vecka kör vi igĂ„ng pĂ„ jobbet. I höst ska vi börja hĂ„lla HLR utbildningar för all personal. 

(null)



Mitt covid-19 prov visade sig vara falskt positivt, togs 30/4. Fick detta sms i veckan. Men: 

(null)

Mitt antikroppsprov var ju positivt sĂ„ jag har haft Covid-19 och har immunitet till sista oktober i alla fall vad FolkhĂ€lsomyndigheten tror. 

Tyckte det var skumt att jag var bĂ„de positiv och hade antikroppar samtidigt. Detta Ă€r mer logiskt! Detta mĂ„ste betyda att den aktiva delen av min covid var över 30/4, började fĂ„ konstiga symtom (andfĂ„ddhet) första veckan i april men blev sjuk pĂ„ riktigt 13/4. 

Är ledig i helgen och det kĂ€nns sĂ„ skönt att fĂ„ sova ut! Vi har inte sĂ„ mycket planer mer Ă€n att ta ner pool och kanske studsmattan m.m. 

Önskar er alla en fin helg!! 



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0