Ledig måndag

Efter en jobbehelg så finns det inget bättre än en ledig måndag 😀

(null)

Fredag och lördag var jag "på golvet" med min barnmorskestudent och vi lyckades få en förlossning i fredagskväll 👶🏻.  Lördagen var lugn på förlöset så då föddes det inte en enda bebis på hela passet... 

I söndags fick jag byta från kvällspass till dagspass pga att det fattades folk på dagpasset. Så jag fick sitta som koordinator och det gick väldigt bra! Det var en sådan bra stämning i gruppen och alla jobbade på. 7 bebisar kom till världen på vårt pass 😀 där jag var med som "barnmorska 2" på 2 av dem trots att jag var koordinator för att alla andra var upptagna. Vi har en barnmorska 2 på rummet när det är förstföderskor, tidigare snittade, tidigare större bristningar eller om vi känner att vi behöver det. Man är ett stöd ifall det skulle behövas. 

Idag tänker jag inte göra många knop. Jag jobbar tisd-torsd på BB/Antenatalen. 👶🏻👶🏻

Det snöar hos oss just nu... 

Ha en fin vårvecka 🌸🌸


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0